Oroszország után Franciaországban is becsődölt ez a sportkocsi

A cég nagyszabású tervekkel rendelkezett a jövőre nézve, de azokat már nem valósíthatja meg.

null

A TagAZ nevű orosz sportkocsi-gyártó legemlékezetesebb fejlesztése az Aquila nevű sportkupé volt, de az se tudta megmenti a csődtől. A cégtulajdonos, Igor Paramonov fia, Mihail Paramonov Franciaországba vitte a fiatalos járművet is, amelyet aztán MPM márkanév alatt kezdtek gyártani, eleinte 1,6-os Mitsubishi szívómotorral, nemrég pedig a PSA 1,2 literes turbómotorjára váltottak és Erelisre cserélték a típusnevet.

Most, hogy csődbe ment a vállalkozás, Mihail Paramonov elárulta, hogy milyen projekteken dolgoztak. Elsőként az Erelis kupé akkumulátoros-elektromos változatát akarták piacra dobni, már el is készültek a prototípussal, amely a Renault Zoé technikáját kapta; a piacon támogatás előtt 30 ezer eurós árat tartottak volna reálisnak.

Az egyik impozáns külsejű autó
Fotó: YouTube

Szintén a 30 ezer eurós árat említették a brazil és dél-afrikai piacra szánt páncélozott modellel kapcsolatban, amelynél kevlárlapokat helyeztek a műanyag karosszérialemezek alá, és 22 mm vastag üvegeket használtak volna; ez a megerősített futóművön, illetve az ahhoz szükséges forrás hiányán akadt el. Az Erelis kupé sportváltozatán is dolgoztak, a kínai Dongfengtől vették volna a 180 lóerős turbómotort – a PSA Csoport kínai partnerének négyhengerese az 1,2-es turbómotor helyére változtatások nélkül belement volna.

Két új modellel is bővítették volna a választékot, a Solis nevű városi mikroautót 10-12 ezer euróért akarták forgalomba hozni, a Vultus nevű szabadidő-autó első prototípusának már a karosszériavázát is elkészítették, amelyre az Erelishez hasonlóan műanyag karosszériát húztak volna.

EAz új modellekkel akartak volna komoly autógyártóvá válni, de erre már nem kerül sor.

A teljes cikket ITT érhetik el.

Rendhagyó prezentációval készül az egyik gyár a Tokyo Auto Salonra

Idén a karantén miatt a fejlesztőmérnököknek a megszokottnál is több idejük volt elgondolkozni azon, mivé lehetne átépíteni a hétköznapi autókat. A Daihatsu alkalmazottai rögtön öt autót készítettek a január 15-től virtuálisan megrendezendő Tokyo Auto Salon számára, és a prezentáció is rendhagyó lesz – ismert videóbloggerek készítenek majd anyagokat a járművekkel.

Amíg az alaphelyzetben is roadsterkarosszériával készülő Copennél nem meglepetés a tető és szélvédő nélküli spiderkarosszéria, addig a Hi-Jet kisteherautóból azonos recept szerint készített sportkocsi bizony rendhagyó – az ajtóra egyébként azt írták rá, hogy Laguna zöldség és gyümölcs.

De nem csak versenyautót, lakóautót is készítettek a Hi-Jet alapján, a Jumbo Campernél még a fülke megjelenését is retróbbá tették annak örömére, hogy 2020-ban ünnepelte 60. évfordulóját a Daihatsu haszonjárműve. A Taft nevű mininél a szabadidő-autós divathullámot fokozták a végletekig nagy méretű bütykös gumik alkalmazásával, a kei kategória méretkorlátai miatt az első ütközőrács rásimul a karosszériára, nagy tetőcsomagtartó és LED-es fényhíd is van.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.