Rendhagyó prezentációval készül az egyik gyár a Tokyo Auto Salonra

A karantén miatt a fejlesztőmérnököknek több idejük volt elgondolkozni azon, mivé lehetne átépíteni a hétköznapi autókat.

null

Idén a karantén miatt a fejlesztőmérnököknek a megszokottnál is több idejük volt elgondolkozni azon, mivé lehetne átépíteni a hétköznapi autókat. A Daihatsu alkalmazottai rögtön öt autót készítettek a január 15-től virtuálisan megrendezendő Tokyo Auto Salon számára, és a prezentáció is rendhagyó lesz – ismert videóbloggerek készítenek majd anyagokat a járművekkel.

Amíg az alaphelyzetben is roadsterkarosszériával készülő Copennél nem meglepetés a tető és szélvédő nélküli spiderkarosszéria, addig a Hi-Jet kisteherautóból azonos recept szerint készített sportkocsi bizony rendhagyó – az ajtóra egyébként azt írták rá, hogy Laguna zöldség és gyümölcs.

De nem csak versenyautót, lakóautót is készítettek a Hi-Jet alapján, a Jumbo Campernél még a fülke megjelenését is retróbbá tették annak örömére, hogy 2020-ban ünnepelte 60. évfordulóját a Daihatsu haszonjárműve. A Taft nevű mininél a szabadidő-autós divathullámot fokozták a végletekig nagy méretű bütykös gumik alkalmazásával, a kei kategória méretkorlátai miatt az első ütközőrács rásimul a karosszériára, nagy tetőcsomagtartó és LED-es fényhíd is van.

A Thor kisautónál a kétszínű fényezés és az ültetés jelenti az újdonságot.

Az eredeti cikk, a rendhagyó prezentációban szereplő kocsikról készült képekkel IDE kattintva érhető el.

A Daihatsu Copen X nevû, mini sportautóját 2014-ben mutatták be egy csinos modell segítségével (a kép illusztráció)
Fotó: MTI/EPA

Már a Toyota is rendelkezik városi elektromos mopedautóval

Alapvetően városi közlekedésre optimalizálta a Toyota a C+Pod néven Japánban piacra dobott mopedautóját, amellyel önkormányzatokat, hivatalokat és közösségi autómegosztókat céloz, de persze magánvásárlóknak is értékesít. Az indulóár 1,65 millió jen, azaz 4,7 millió forint; alapvetően egy olyan járműről van szó, mint a Citroën Ami. A Toyota vezetőtámogatói rendszerei is ott vannak a fedélzeten, a karosszéria orrát a gyalogosvédelmet figyelembe véve alakították ki. A karosszéria hossza mindössze 2,49 méter, szélessége 1,29 méter, magassága 1,55 méter és 1,78 méter a tengelytávolság, a fordulókör átmérője 7,8 méter, a saját tömeg 690 kg. Mivel Japánban nincsenek az ilyen járműveket korlátozó rendelkezések, a 3,5 lóerő tartós, 12,5 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral hajtott C+Pod csúcssebessége 60 km/óra, a hatótávolság WLTP-módszer szerint mérve 150 km a 9 kWh kapacitású teleppel, 200 V-os hálózatnál (16A) konnektorról 5 óra a töltési idő.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.