Top Gun – Egy igazi sportos BMW M4 tesztje

Mint egy közúti vadászgép, olyan félelmetes és akkora túlerőben van a 450 lóerősre izmosított M4-es.

null

Mindig van hova fejlődni. Ez járhatott a bajorok fejében akkor, amikor kidobták a szívó V8-ast az M3-as orrából, hogy az M4-esre átnevezett kupé újra soros hathengeres, igaz, duplaturbós legyen, és akkor is, amikor nekiláttak a frissítéssel felérő Competition verzió fejlesztésének. Mert ez a csomag nem pusztán néhány plusz lóerőből és pár kütyüből áll, olyan alaposan befolyásolja az M4-es tulajdonságait, hogy akár korrekcióként is felfogható.

A központi kijelzőn további műszereket lehet megjeleníteni. Elektronikus kapcsoló az M DCT váltó karja
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bármennyire is jól sikerült ez a generáció, és bármilyen nagy ugrást jelent az elődjéhez képest, a szaksajtó sokat kritizálta határhelyzetben kiszámíthatatlan viselkedése miatt, ezért a teljesítmény növelésével párhuzamosan a futóművet is áttervezték. Új rugókat, lengéscsillapítókat és stabilizátor-rudakat kapott, alapáron jár az adaptív futóműállítás és az üzemmódokat (Comfort, Sport és Sport+) is áthangolták.

BMW M4 Competition
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 20 colos felnik tömegét, merevségét pontosan kiszámolták. 19 lóerővel erősebb lett, így 0,1 másodperccel hamarabb, vagyis kereken 4,0 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót akár a hatfokozatú kézi, akár a tesztelt, hétfokozatú, duplakuplungos (M DCT) váltóval kérjük. A hajtást áttervezett M differenciálmű viszi a hátsó kerekekre, a szintén átprogramozott menetstabilizáló elektronika felügyelete mellett, amire nagy szükség van a közúti vezetésnél. A technikai hátteret a még mélyebben hörgő M kipufogórendszer koronázza meg.

Nem kínozza utasait az M4-es, luxusszintű az utastér. A sportülések M logója világít
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hogy mindez mit jelent a valóságban? Mindent vagy semmit, attól függ, honnan nézzük! Igazi látványosság az Individual programban elérhető szürkészöldre fényezett M4-es, kovácsolt felnijei, a kavicsok ellen fóliával védett szélesítései, alapáron magasfényű fekete Shadow Line díszítőelemei és feláras karbon teteje tudat alatt érzékelteti, hogy cseh rendszámú tesztautónk több egy feltűnő BMW-nél. Hatásos, mégsem tolakodó, egyszerre mutatja magát durva erőgépnek és elegáns luxusautónak. Utasterében megfér egymás mellett a versenycsíkos biztonsági öv és a 732 100 Ft-os exkluzív bőrkárpit, mellyel a könnyített, majd elektromos mozgatással nehezített üléseket húzták be.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.