Turbómotoros autókkal folytatódik a Peugeot Kupa

Három év után a szívómotoros 208-asokról a legújabb, turbómotoros 208-as versenyautókra váltanak.

null

Három sikeres év után 2021-ben is folytatódik a Peugeot 208 Rally Cup Hungary. A Peugeot magyarországi forgalmazójának eltökélt célja, hogy tovább működtesse a Rallye Szakági Bizottsággal közösen a pénzdíjas márka-kupasorozatot, amelyben egyforma 208-as versenyautókkal, megegyező technikai feltételekkel, mérnöki támogatással, pénzdíjas jutalmazás mellett tudnak versenyezni a sorozat indulói.

Szinte minden változatlan marad, kivéve a versenyautót, hiszen elérhetővé vált a legújabb fejlesztésű Peugeot 208 Rally4, mellyel újra küzdeni lehet a 2WD kupa bajnoki címéért is. Komoly, az utolsó futamig tartó küzdelemben dőlt el a Peugeot Kupa sorsa az idei évadban. A márka-kupasorozat szezonját záró Nyíregyháza Rally-n szerezte meg a győzelmet a Peugeot kupában újoncnak számító Német Gábor, Adorján Szabolcs páros. A győztesek úgy nyilatkoztak a 2020-as szezont követően, hogy az új versenyautóval kívánják folytatni a küzdelmet jövőre.

A bajnok álma hamar megvalósulhat, hiszen az előzetes egyeztetések alapján egyértelmű, hogy a Peugeot továbbra is támogatja a kupasorozatot és a korábbi évek keretrendszerét változatlanul hagyva már az új, turbós Peugeot 208 Rally4 autókkal folytatódhat a sorozat. A nevezési díjak, vagyis a futamonkénti és év végi díjazás nem változik, ahogy az sem, hogy a PIRELLI kedvezményekkel támogatja az indulókat, és a mérnöki háttér is hasonlóan magas színvonalú lesz, mint a korábbi években, köszönhetően a Tagai Racing Technology-nak.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

Az időben leadott megrendeléseket biztosan ki tudja szolgálni a TRT, hiszen a TRT műhelyében épül az új Rally4-es Peugeot 208, így a magyarországi kupa megrendelői prioritást élveznek. A Tóth János mentorálásával zajló sorozat kiírása és a részletes információk, hamarosan elérhetők lesznek a Magyar Autósport Szövetség hivatalos weboldalán.

A Peugeot 208 Rally4

A Peugeot Sport két évvel ezelőtt, 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához.

Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

A teljes cikket ITT érheti el.

Maratoni távra – Egy utazóautónak tervezett Peugeot

Már maga a név is arra utal, hogy ezt az autót nagy utazásokra találták ki, a Peugeot GT betűk mögött rejtőző gran turismo nevű olasz kifejezés szó szerinti fordításban ezt jelenti. Inkább a kényelmen van a hangsúly, mint a sportos vezetési élményen, de mivel egy utazásnál előfordul, hogy kanyargós hegyi szerpentinen dönget az ember, utóbbira is megpróbáltak felkészülni. Áthangolták a felfüggesztést, a hasmagasság pár mm-es csökkentése nem feltűnő, az esztergált felületű 18 colos felnik viszont azok.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.