Ugrálóvár – Nissan pick-up SUV teszt

Ahogy a terepjárókból szabadidő-autók lettek, úgy puhulhattak volna el a pick-upok is, de mégsem így történt.

null

Ahogy a terepjárókból szabadidő-autók lettek, úgy puhulhattak volna el a pick-upok is, hiszen a farmerek és vállalkozók mellett megjelentek a vagány családi autót kereső vevők is. Ők viszont belátták, hogy ez nem az ő műfajuk, és előbb-utóbb átpártoltak a szabadidő-autókhoz – írja az automotor.hu.

Maradt az eredeti vevőkör és az igény, hogy ezek a munkára tervezett platósok személyautósabbak, a napi használatban kényelmesebbek legyenek. Így lehetséges, hogy az új NP300 Navara már két különböző felfüggesztéssel készül. Extra kabinos kivitele eredeti, laprugós hátsó futóművel, dupla kabinos változata tekercsrugókkal és több lengőkaros felfüggesztéssel érkezik, hogy ha már van hely az utasszállításra, lehetőség szerint élvezzék is az utat a kollégák vagy a családtagok.

Nissan Navara dCi 190
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Tesztautónk csaknem minden földi jót megkapott, ami a Navarához elérhető, így a puhányabb futóművet is. Hogy mennyire nem találó ez a jelző, azt éppen nyitóképünk bizonyítja, hiszen a kormány mögött meg sem éreztem az arasznyi elrugaszkodás utáni földetérést. Strapabíró és tartós futóműelemeit valódi igénybevételre tervezték, és ezt nem csak hasonló buckákon, más aggasztó minőségű útburkolaton is érezteti. Mindkét verzióban közös az alvázas felépítés és a merev hátsó híd, a hatékony terepjárás alapvető kellékei, akár a differenciálzár vagy a felező.

Terepgumik nélkül önmagában még a kapcsolható összkerékhajtás sem mindenható, azokban az élethelyzetekben, melyekben a Navarának munkanapokon helyt kell állnia, tudása többnyire kihasználatlan marad.

Ezért sem hiábavaló precízebb futóművet fejleszteni, kanyargós utakon például biztonságosabban irányítható az üresen is majdnem kéttonnás karosszéria, a merev híd miatt azonban továbbra is számítani kell a terheletlen raktér miatti elpattogásra és zötyögésre. Rossz utakon viszont egyértelműen érezhető a tekercsrugók előnye, hajósan ringatózik a nagy tömeg.

Mutatós és funkcionális a belső, nagyok az ablakfelületek. A középső könyöklő fix, alatta rekesz várja a kisebb holmikat. Nagyok a tükrök, de a plató nehezíti a hátralátást, a manőverezéshez jól jön a 360 fokos kamera
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Navara vezetési élményét enyhe teherautós hangulat fűszerezi, férfiasan kemény a kuplung, nagy utakat jár be a különben pontosan kapcsolható, hosszú váltókar, gázadásnál lök egyet az autón a hátsó tengelyre érkező nyomaték. Mindez azonban hozzátartozik a miliőhöz, mert a nagy áttételezésű kormány nyúlóssága ellenére könnyű és pontos.

A kerékdobok közötti szélesség 1130 mm, az ajtó 474 mm magas
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Annyi motorerő jut át az útra, amennyi akár egyszerre több NP300-as mozgatásához is elég lenne, a 190 lóerős, 2,3-as dízel viszont csendesen meghúzódik a háttérben, hangját szinte nem is hallani. 1500-as fordulatról terhelhető, a hatfokozatú kézi váltóval 130-as tempónál sem forog többet 2700-nál, így nem csak utazásra alkalmas, a sok városban megtett kilométer miatt sem ment 9,0 liter fölé a tesztfogyasztás. Bőséges ereje és a háromtonnás össztömeghez méretezett fékek élménnyé teszik a vezetését, ehhez hozzájárul az eltalált üléshelyzet is.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Későn érő típus – Renault szabadidő-autó teszt

Sokáig tartott, mire a Renault piacra lépett egy épkézláb szabadidő-autóval, de most itt van a Kadjar.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.