Kevesebb a soknál – Renault GT teszt

Jó érzékkel hangolták a csúcs járgányt, a teljesítmény mellett a napi használhatóságról sem feledkeztek meg.

null

Amikor a negyedik generációs Renault Megane-ról kiderült, hogy dízel alapváltozata nem pusztán teljesíti, meg is ugorja elvárásainkat egy modern kompakttal szemben, csak elképzelni tudtuk, mire képesek ezek az alapok több motorerővel és extrával. Erre a GT csúcskivitel adja meg választ.

Renault Mégane GT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOR.HU

Bár az R.S. érkezéséig egyetlen sportmodellnek nem sok mozgástere maradt a kibontakozásra, minden ponton igyekszik többet és jobban csinálni. Külseje nem csak feltűnő színe miatt látványos, a drágábbik fényszórót körbefutja a LED-es nappali fény, szürke betétek és a ma már szinte kötelező diffúzor teszik lendületesebbé; több mint véletlen, hogy kiegészítik egymást a 18 colos kerekekkel. Harsány, mégsem túlzó és franciásan ízléses a végeredmény.

Magasra kerültek a váltófülek, de így is kézre állnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Zsebünkben az új, fehér kártyával elég hozzá közelítenünk, máris felkapcsolódnak a lámpák, egy érintésre nyitnak az ajtók. Ezt visszafelé is eljátszhatjuk, de akkor is bezár, ha csak elsétálunk. A kettő között viszont emlékezetes perceket tölthetünk az utastérben, ahol hatalmas ülésekkel fogad. Előnyük, hogy a testet bármilyen helyzetben stabilan tartják, kényelmesek, oldaltartásuk masszív, a könyöklésen kívül nem akadályoznak semmiben. Mindennapi használatra ennél kevésbé határozott darabok is megfelelnének.

Kevés benzinből sokat hoz ki az 1.6 TCe motor
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Kormánya sportosan vaskos, bőrözése finom, de csúszósabb a „fapadosénál”. Többféle színben játszó hangulatvilágítás közül választhatunk, leginkább a kék passzol a külső-belső színvilághoz: a biztonsági övbe is sikerült egy kék csíkot beleszőni. Újabban az álló formátumú érintőképernyő a divat, alapáron 7 colos jár, mi a 8,7-es Bose változatot próbáltuk ki. Jól működik az R-Link 2-es rendszer, nagyok a gombok, gyorsan reagál az érintésre.

Csak mozgásban fordítja el a hátsó kerekeket a hatékony 4Control rendszer Csak mozgásban fordítja el a hátsó kerekeket a hatékony 4Control rendszer
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Alapvetően nincs gond az áttekinthetőséggel és a menü logikájával sem, a többi csupán megszokást igényel, ahogy a kis lapkára vetített HUD is, amely gyakran bombáz tévesen leolvasott sebességhatárokkal. Biztonságunkra egyéb módokon is vigyáz, számolja a másodperceket az előttünk haladóig, figyelmeztet, ha túl gyorsan közelítünk vagy kifelé tartunk a sávból, olyankor bántó, kopogó hangot hallat a szépen szóló hangszórókból.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A körülményekhez képest sikeres évet zárt a Ford Magyarországon

A személyautó piacon a Ford harmadik lett, a könnyű haszonjárműveknél toronymagasan – 32% részesedés – piacvezető – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.