A 911-esek átalakításával foglalkozó Singer most két szabadidő-autót készített

Egy megrendelő rögtön egy sivatagi versenyautót és egy utcai használatra szánt autót is rendelt magának.

null

Az első generációs Porsche 911-esek átépítésével szerzett magának nevet a Singer Vehicle Design műhely, amely most egy megrendelő kedvéért a szó szoros értelmében elhagyta a járt utat, és terepjárásra is alkalmas autókat épített egy megrendelőnek. Az ügyfél rögtön egy sivatagi versenyautót és egy utcai használatra szánt példányt is kért magának az ACS, azaz All-terrain Competition Study nevű autóból.

A számára szokatlan átépítéshez a Singer a 911-essel hosszú évek óta ralizó Richard Tuthill segítségét vette igénybe, aki már több Safari Ralit is nyert a típussal. Mindkét autót összkerékhajtású, 964-es kódú alapból építették meg, a teljes FIA-bukókeret és homológ versenyülések beépítésén felül a karosszéria egyes szerkezeti pontjait is megerősítették. Jelentősen megnövelték a hasmagasságot, a felfüggesztés sokkal hosszabb rugóutakkal dolgozik, kerekenként két darab állítható lengéscsillapítót használnak.

A Singer szokása szerint karbonból készítették el az új, a nagyobb kerekeknek szabad mozgást engedő karosszériaelemeket, amelyeket sérülés esetén gyorsan lehet cserélni, hiszen elöl-hátul egy-egy nagy fedél van, ezenkívül még az ajtók és a tetőlemez alkotja a külső burkolatot. A sivatagi körülmények közötti versenyzésre szánt autónál Parallax White színű lett a karosszéria és bütykös gumikat használnak, míg a közúti használatra szánt autónál Corsica Red a fényezés és jól tapadó gumikat kapott.

A motor mindkét esetben a Mezger-féle léghűtéses blokk 3,6 literes lökettérfogattal és biturbó feltöltéssel, elektromosan mozgatott pillangószelepekkel, hengersoronként egy-egy vizes intercoolerrel. Alaphangon 450 lóerő és 570 Nm a teljesítmény, de ezt könnyen feljebb lehet programozni, ha épp arra lenne szükség, illetve a gázreakciót is lehet változtatni, ha már egyszer számítógépet csatlakoztatnak az autóhoz. A váltó ötfokozatú, szekvenciális egység, az összkerékhajtásba három részlegesen önzáró differenciálművet építettek be.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.