A Nio villanyautója 500-1000 km-es hatótávolsággal érkezik

Jövőre kerül a kínai kereskedésekbe az ET7-es limuzin, amelyet háromféle akkumulátorral is kínálnak majd.

null

Három szabadidő-autót kínál a kínai Nio, ezekhez jövőre csatlakozik majd a márka első személyautója, amely rögtön a márka csúcsmodellje is lesz. Az ET7-es már a Nio által kifejlesztett technológiák második generációját kapja, így már lézeres letapogatót (lidar) is kap a kamerák (11 db) és radarérzékelők mellett; az önvezető technológiát havi előfizetési díj (kb. 33 000 Ft) mellett lehet majd használni.

A lendületes vonalvezetésű karosszéria 5098 mm hosszú, 1987 mm széles és 1505 mm magas, a tengelytávolság 3060 mm. Az első kereket egy 244, a hátsókat egy 408 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény 652 lóerő, a rendszernyomaték 850 Nm.

A kép illusztráció
Fotó: PEXELS

A környezettudatos vásárlókat olyan csemegékkel várják, mint a rattanból készített kárpit, a kütyühívőknek a digitális segédjük legújabb változatával kedveskednek, amelynek hardvere az Nvidia következő generációs chipjét használja, és először ebben az autóban jut majd szerephez.

A megfelelő állomásokon pillanatok alatt cserélhető akkumulátor már szilárdtest-technológiát használ, alapesetben 70 kWh az akkumulátor kapacitása, ami 500 km-es hatótávolságra elég, extraként 100 kWh-s akkumulátort adnak, ami már 700 km-re jó, a csúcsmodellbe pedig 150 kWh telep kerül, amivel 1000 km a hatótávolság.

A teljes cikket ITT érheti el.

Villanymotoros Landcruiser modellen dolgozik a Toyota

Az ausztráliai BHP bányatársaság tervei között szerepel, hogy CO2-semlegessé teszi a működését, amelynek részeként villanyautókra cseréli a telephelyein használt járműveket. Mivel jelenleg nem készítenek olyan villanyautókat, amelyek bírnák a strapát, a jelenleg használt Landcruiser 70-eseket tervezik átalakítani.

Ehhez a Toyota ausztrál forgalmazója és gyári mérnökök is segítséget nyújtanak, az első pickupot már át is alakították és megkezdték annak tesztelését. A terepjáró-képességek megőrzése érdekében a villanymotort és az akkumulátort is a 4,5 literes V8-as turbódízel helyére építik be. Részleteket nem árultak el, de érdemes megjegyezni, hogy napi szinten viszonylag kevés km-t tesznek meg a járművek, hiszen egy külszíni fejtésen dolgoznak, ezért viszonylag alacsony akkumulátor-kapacitással is el tudják látni feladatukat.

Tovább

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.