Bemutatkozott a villanymotoros ë-Berlingo

A PSA konszern elektromos kisautóiból ismert hajtással érkezik a Citroën ë-Berlingo, WLTP-hatótávja 275 km – írja az Autómotor.hu.

null

Egyszerű extrafelszerelés a villanymotor a Citroën Berlingo új generációjánál, tehát négyféle karosszériával választható az ë-Berlingo, 800 kg hasznos teherbírással rendelkezik és az Extenso fülke is elérhető. A technika a PSA Csoport villanymotoros kisautóiból jön, tehát az első kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 260 Nm, az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor pedig 275 km-es WLTP hatótávolságot ígér.

A motor tényleges teljesítménye függ a vezető által kiválasztott üzemmódtól, Eco módban 82 LE/190 Nm és csökkentett teljesítményű fűtés/hűtés segíti a spórolást, Normal esetben 109 LE/180 Nm a teljesítmény, míg Power módban érhető el a 136 LE/260 Nm; mindhárom esetben a B fokozat aktiválásával lehet növelni az energia-visszatermelés (motorfékhatás) mértékét. Az utastérben a középkonzolon elhelyezett kapcsolók jelentik a változást, a műszeregység multifunkciós kijelzőjében új az Energia menü.

Az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 275 km-es WLTP hatótávolságot ígér
Fotó: Flickr

16 A teljesítményű konnektorról 15 óra a töltési idő – 100 km-t 5 és fél óra alatt lehet beletölteni –, fali töltődobozzal (7,4 kW) a töltési idő 7 óra 30 percre, háromfázisú fali töltődobozzal (11 kW) 5 órára rövidíthető. Egyenáramú töltést 100 kW teljesítménnyel képes fogadni a Citroën ë-Berlingo, ilyenkor 30 perc alatt lehet elérni a 80%-os töltöttségi szintet. A márkakereskedésekben az otthoni/telephelyi töltés megteremtéséhez is segítséget nyújtanak majd az értékesítők.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Villanyautóként támad fel a Renault 5-ös + videó

Nem ez az első alkalom, hogy a Renault megpróbálkozik a kivételesen sikeres Renault 5-ös megidézésével, hiszen ne feledjük, hogy az aktuális farmotoros Twingo TwinZ és TwinRun elnevezésű tanulmányánál is a dobozforma kisautó raliváltozatát idézte meg a Wittinger Csaba. Most pedig, ha lehet hinni a sajtóanyagnak, a kvázi sorozatgyártású új Renault 5-öst láthatjuk az itt lévő ábrákon és videón. Nem véletlen ez a visszatérő ragaszkodás az R5-öshöz, hiszen az 1972-1986 között folyamatosan a legnagyobb darabszámban értékesített autó volt Franciaországban, és összesen 5 580 630 példányt készítettek belőle.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.