Bezárja brazíliai üzemeit az amerikai Ford

Mintegy ötezer embert bocsátanak el a következő hónapokban a Camaçari és Taubaté gyárakból.

null

Több mint száz évvel ezelőtt lépett a brazil piacra a Ford, ahol 100 évvel ezelőtt indította el a Model T sorozatgyártását, most pedig radikálisan csökkenti a jelenlétét. A detroiti központ globálisan 8 százalékos üzemi eredményt akar elérni, és Brazíliában ezt csak úgy tudják elérni, hogy több mint száz év folyamatos működés után bezárják mindhárom autógyárukat. Mintegy ötezer embert bocsátanak el a következő hónapokban a Camaçari és Taubaté gyárakból, ahol már csak alkatrészgyártással foglalkoznak a következő hónapokban, a Horizontéban található Troller gyár 2021 negyedik negyedévéig működik tovább – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A kép illusztráció
Fotó: PIXABAY

A Ford megtartja a Bahiaban található fejlesztőközpontját és a Tatuí tesztközpontját, és a regionális központ is marad jelenlegi helyén Sao Paolóban. Az uruguayi és argentin gyárak tovább működnek. A brazil piacról eltűnnek a helyben gyártott modellek, tehát a Ka, az EcoSport és a Troller T4, csak importautókat fognak forgalmazni. A Ford úgy számol, mintegy 4,1 milliárd dollár egyszeri kiadást okoz majd a döntés, amiből 1,6 milliárd dollárnyi összeg az adókedvezmények visszafizetése. A Ford megpróbál új tulajdonost találni az üzemeknek.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Igazi csattanós választ ad a Ford Puma ST menetpróbája

Vajon tud egy háromhengeres, kisméretű szabadidő-autó igazán sportos lenni? A Ford csattanós választ ad a kérdésre – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A 2002-es év több szempontból is emlékezetes a Ford történetében. Colin McRae a Focus WRC-vel a Szafari Ralin elért sikerével a legtöbb vb-elsőséget bezsebelő pilótává lépett elő, majd még ugyanebben az évben bemutatkozott a versenygépre hajazó Focus RS. Komoly aerodinamikai csomagja, összkerékhajtása, 215 lóerős teljesítménye és 6,7 másodperces 0-100 km/órás sprintje szenzációszámba ment – nem véletlen, hogy ma már legendaként tartjuk számon. És tessék, 2020 végén itt egy elsőkerék-hajtású kis SUV, amely lényegében ugyanazokat a menetteljesítményeket hozza, mint az első Focus RS. Egészen pontosan a Puma ST is 6,7 szekundumos gyorsulási adattal és 200 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, mindezt ráadásul úgy, hogy egy háromhengeres, hengerlekapcsolásos motor hajtja!

A körítés persze megadja a hangulatot: a Ford GT-re hajazó nappali fény, a splitter és a 19 colos felnik eleve árulkodók, az ajtót kinyitva pedig a Recaro ülés gyorsan egyértelművé teszi, nem egy átlagos kis SUV-ről van szó. Aztán már indulunk is és jön az első érdekes tapasztalat: a fékek hihetetlenül harapósak, ahogy gurulok kifelé a városból, többször is tanulóvezetősen állok meg. A pedálérzet megszokásán és a kissé szoros kagylóülésen kívül az is gyorsan egyértelművé válik, hogy a 25%-kal direktebb kormányzás már-már túlzásnak tűnik. Aztán ahogy kinyílik a tér, vagyis kiszabadulunk egy kanyargós országútra, minden értelmet nyer. A kormány, a futómű és a rövid áttételezésű kézi sebességváltó olyan egyveleget alkotnak, amire hasonló méretű autóban nincs példa, ez a kis crossover tényleg tálcán kínálja a vezetés élményét!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.