Egy kifutó francia sportautó

Sajnos túl látványos ahhoz, hogy csak simán „logikus lépésként” kezeljék a típus gyártásának leállítását.

null

Akik szeretik a különlegesebb autókat, azok nyilván megrökönyödnek rajta, hogy a Peugeot száműzte szortimentjéből az RCZ-t. A gyáriak mindezt racionálisabb érvekkel támasztják alá – itthon például évente csak egy-két példány fogyott belőle. A márka szerint a 270 lovas 308 GTi átveheti a szerepét, ám sokan nyilván vitatkoznának ezzel, már csak a formahatás miatt is. De nézzük, milyen is a búcsúzó RCZ-R!

Peugeot RCZ R
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Elsőre rávágná az ember, szuper sportos, ám ha ilyen autót keresve csapunk le rá, bizony meglepetések érhetnek. Pedig észbontó, fekete párduc szerű alakjának minden porcikája a tempóról szól. Széles pofáját a morcos fényszórók közrefogta hatalmas, kettős osztású hűtőrács határozza meg. Mélyre engedett szoknyája terebélyes sárvédőkbe domborul ki, melyek alatt 19-es felniken 235/40-es abroncsok feszülnek. Utaskabinja nem győz belelapulni a karosszériába, mintha a menetszél elől bújna a gépháztető mögé, nem is beszélve az ülések felett kidomborodó buboréktetőről.

Farára ránézve a markáns hátsó sárvédővel, az ízléses légterelővel és a dupla kipufogóval álló helyben is gumifüstöt és lángcsóvákat vizionál mögé az ember.

Jól áttekinthető és könnyen kezelhető a műszerfal, noha vannak kidolgozatlan részletei
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Aztán menten az ülésbe is huppan, hogy életre keltse azokat a látomásokat! Ráadásul kivételesen kényelmes, elektromosan állítható, memóriás, hímzett, nappa bőr sportülésekbe – pont, amilyenre efféle autóban számítunk. E képbe a műszerfal is szépen belepasszol, noha a központi kijelzőbe például messze nem vittek annyi fantáziát mint a középkonzolon elhelyezett, igencsak tetszetős időmérőbe. A szórakoztató elektronika és a navigáció műszerfalba simuló kijelzője gyújtásra bújik elő. Innen vezérelhető a jól használható “villanytérkép” és a kellemes hangzású hifirendszer is.

Kényelmes és jól beállítható a vezetőpozíció. Erre vajon ki bólintott rá? Ha előrehúzzuk a könyöktámaszt, beleütközik a kézifékkar
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez utóbbi ugyanakkor az egyik nagy talány is: vajon miért nem voltak képesek az autó karakteréhez illeszkedő fejegységet választani a tucatgyártmány rádiópanel helyett? De hasonlóképp érthetetlen az állítható könyöklő is, mert komfortos ugyan, ám kihúzva bizony beleakad a kézifékkar. Vagy a tempomat, amely csak az előzőleg megadott értékre hajlandó visszaállni, ha mondjuk 70 helyett 130-at adnánk meg, oda kell léptetni. Nem nagy problémák ezek, ám tipikusan a mérnöki bravúrt nem igénylő feladatok, amelyek feltehetnék a pontot az i-re.

A 270 lovas 1,6-ostól nem búcsúzunk. Még szerencse, hiszen jó kis motor
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Főleg, mivel az RCZ-R elsősorban divatautó, méghozzá nagyon is jó. Ennyien egy autó után ma már ritkán fordulnak meg!

Ezalatt a néhány nap alatt bizony sokan jöttek oda kérdezősködni, miféle kocsi ez, biztos nagyon gyors, és így tovább. Nos, magas fordulatszám-tartományban még hangja is vérpezsdítő, sportkocsinak ugyanakkor, a szó szigorúan vett értelmében mégsem ajánlanám, de ha nem tévedek nem is annak készült. Motorja ugyan 270 lóerőt teljesít, de ha nem tiltásig forgatjuk, nem lövi ki a kis Peugeot-t a piros lámpától. Leginkább amikor már kettesben is kihúzattuk, akkor kel életre az 1,6 literes, 330 newtonméter csúcsnyomatékú hajtáslánc, ráadásul a váltómű sem partner a villámgyors fokozatváltásokban.

A tanulmányautóhoz képest keveset változott a széria modell, eredetileg középen volt az iker kipufogó
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nálam egyébként a fronthajtás sem előny, ugyanis ha igazán lepadlózzuk – a magyar utakon – biztos kézzel kell tartani a kormányt, noha a Torsen differenciálmű valamelyest megkönnyíti a dolgunkat. Ehelyett inkább a farát kéne csóválnia, mennyivel nagyobb élmény lenne!

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Családban marad – Škoda 120L tuning

Az egykori családi autó hagyott mély nyomot Ádám lelkében, így ha nem is ugyanazt a kocsit, de egy megszólalásig hasonlót szerzett be, amint lett jogsija. Persze nem maradt gyári állapotban a faros.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.