Elegáns német luxus SUV

Vajon a német márka tényleg átírja a középkategóriás SUV-szegmens erőviszonyait?

null

Egy ideig még biztosan magyarázatra szorul a Mercedes új névadási rendszere, de az egyes modellek besorolása logikusabb lett, hiszen a terepesek egységesen GL-előtagot kaptak, az utána következő betű (A, C, E, S) pedig arra utal, hogy az adott típusnak mi a limuzin megfelelője. Vagyis a GLC a C-osztály platfromjára épül és ennek megfelelően hosszában beépített motorral rendelkezik.

Mercedes GLC 250 d 4Matic
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A GLC természetesen nem a neve miatt kerülhet reflektorfénybe: az újdonság abban a szerencsés helyzetben van, hogy főbb vetélytársai (Audi Q5, BMW X3) életciklusuk második felében járnak. Igazságtalan lenne azt mondani, hogy csupán ezért számíthat sikerre a Mercedes, de tény és való, hogy az időzítés ebben az esetben a stuttgartiak malmára hajthatja a vizet. Az pedig, hogy a GLC a legfrissebb a szegmensben, a külsőn nagyon is látszik. A szögletessége miatt karakteres, de kissé megosztó GLK után biztosra akartak menni: az új Merci „egyenpofa” mindegyik modellen nagyot szól, főleg, hogy domború és hosszú a motorháztető. Az autó befejezése meg kifejezetten elegáns, a vízszintes lámpatestek nem csak a GLE Coupénak vagy az S-osztály Coupénak, hanem a GLC-nek is jól állnak.

Elképesztően aprólékos a legtöbb részlet kidolgozottsága, a kiálló képernyő ellenben utólagos hatást kelt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljesen új formatervnek objektív előnye is van a GLK-hoz képest. Míg a felmenő légellenállási együtthatója 0,34, az újdonságé 0,31, ami komoly előrelépésnek számít. Meg az sem mellékes, hogy 12 centivel nőtt a tengelytáv és a hosszúság, közel 6 centivel bőségesebb a hátsó lábtér, a csomagtér 580 literes értéke pedig egyenesen óriási. Így aztán nem szólhatunk egy rossz szót sem a helykínálatra a GLC tágas és kényelmes – tipikusan az az autó, amiből egy hosszú út megtétele után sem kifacsartan szállunk ki. A beltér kapcsán egyedül a touchapaddel kombinált Comand rendszernél éreztem azt, hogy erősen finomhangolásra szorulna (a BMW is csodát tett a kezdetben pokolba kívánt iDrive-val).

A touchpades központi vezérlőt nem könnyű megszokni. A kijelző a kormányelfordítási szöget és a leadott teljesítményt is mutathatja
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egyébként meg a GLC nagyon is a tudtunkra adja, hogy igazi prémiumautó. Lehet, hogy a belső kissé barokkosnak hat egy minimalista stílusú Audihoz képest, de a minőségi benyomás, az illesztések, és az anyaghasználat csillagos ötöst érdemel, a GLK-hoz képest egyértelműen nagyságrendi az ugrás. A hátsó üléstámlák gombnyomással, elektromosan billenthetők le, a légrugók meg leengedhetők, ha nem szeretnénk a magas raktérperemre felemelni a csomagjainkat.

A nagytestvér GLE-hez képest csupán 4 centivel kurtább a GLC tengelytávolsága
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

De említhetjük a teljesen huzatmentes klímát, az automata sávtartást (aktív kormányzással), vagy a városi araszolásban nagyon kényelmes stop&go automatikát. Az ütközéselkerülő rendszer a túlbuzgósága miatt már nem működik minden helyzetben tökéletesen, volt olyan, hogy elbambult tanulóvezetőnek tűntem. Amikor gurulva, a gázról lelépve közelítettem meg egy zebrát, a rendszer pedig a gyalogost érzékelve – az én megítélésem szerint korán – satufékkel reagált a helyzetre. Ilyenkor legszívesebben feltenné az ember a kezét és mondaná a mögötte lévő autósnak, hogy „bocs, de ez nem én voltam”.

Légrugós futómű ide vagy oda, ha keresztbordás az út, a 20 colos felniméret nagyon is érezhető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Színezüst – Mercedes-Benz luxus sportautó teszt

A CLA modellsorozat második legerősebb változatát próbáltuk ki, a Sport-csomagos 250-est, és nem csalódtunk – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.