Elektromos motort ilyen olcsón, ilyen minőségben még nem látott

A gyártó startup bemutatta első elektromos motorkerékpárját, amelyet csak pár ezer dollárért árul.

null

Elektromos motorkerékpárok gyártásával kezdett a Sondors, amely már öt évvel ezelőtt ki akarta bővíteni a választékát egy háromkerekűvel – az a projekt nem halott, de idő közben egy sokkal reálisabb irányba bővítette a választékát a cég, bemutatta a Metacycle nevű elektromos motorkerékpárját.

Mindössze nettó 5000 dolláros áron dobták piacra a gépet, amely 4 kWh kapacitású akkumulátorával 128 km-es hatótávolsággal kecsegtet – munkába járásra találták ki a járművet, amire bőven elég ez a tudás. Az akkumulátor kivéve is tölthető, 110V-os hálózatról 4 óra alatt, 220V-ról 2 óra alatt lehet feltölteni a telepet.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A hátsó kerékagyba szerelt villanymotor tartós teljesítménye 11, csúcsteljesítménye 20 lóerő, nyomatéka 176 Nm. Az ülésmagasság 80 cm, a saját tömeg mindössze 90 kg.

A Sondors Metacycle érdekessége, hogy sikerült egy használható megoldást találni a vezető okostelefonjának elhelyezésére, a váz gerincén lévő, átlátszó fedéllel rendelkező és vezetéknélküli töltést nyújtó rekesszel, így minden időjárási körülmények között használható a navigáció.

Az első példányokat a tervek szerint 2021 utolsó negyedévében adják át tulajdonosaiknak.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Méregdrága villanymotorral váltaná meg a piacot a Novus

René Renger a Volkswagennél dolgozott formatervezőként, majd önállósította magát, és megalkotta a Novus nevű elektromos kétkerekűt. Kompromisszumoktól mentes gépet készített a mérnök, túlnyomórészt karbonból sütik az alkatrészeket, a váz mindössze 7 kg tömegű, de a menetkész gép se nyom többet 75 kg-nál; a maximális teherbírás 110 kg.

A hajtásról egy 24 LE/200 Nm teljesítményű kerékagy-villanymotor gondoskodik, ami 120 km-es limitált csúcssebességet tesz lehetővé. Az akkumulátor kapacitását és a hatótávolságot még nem árulták el.

Műszerfal helyett a használó okostelefonját lehet behelyezni a megfelelő tartóba (ez helyettesíti a gyújtáskulcsot/jeladót is), a Novus alkalmazásából választható ki az üzemmód – Base 40% teljesítmény, Power 70% teljesítmény, God 100% teljesítmény.

Gyönyörű a konstrukció, de kérdés, sikerül-e vevőket találni, hiszen 51 094 eurós áron hirdeti az elektromos kétkerekűjét a Novus, ami 18,3 millió Ft-nak felel meg – hasonló tudású villanymotoros motorkerékpárt ötödáron is találni a piacon.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.