Életmódváltás – Mazda és Mini Cooper kabrió összevont teszt

Jobban nem is különbözhetnének, mégis mindkettőnek ugyanaz a célja: megmutatni, milyen az élet napos oldala.

null

Mindegy, hogy japán vagy német szellemi termék, két vászontetős tesztautónk egyfajta angol életérzést közvetít. Az MX-5-ös a chapmani filozófia szerint készült kicsi és könnyű roadster, a Mini vérbeli prémiumtermék, egy klasszikus kabrió a vezetési élményre hangolva. Máshonnan közelítik meg az autózás élvezetét, mégis ugyanazt a vevőkört szólítják meg, mindezt hasonló áron teszik. Összevont tesztünkben nem is a győztest, hanem a két különlegesség előnyeit és hátrányait keressük.

Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bármilyen nagy a különbség a két autó formavilága között, egyértelműen kifejezik, melyik kategóriában versenyeznek. A feltűnés már nem célja, természetes velejárója a választásunknak. A nagy stílusváltás jót tett az MX-5-ösnek, ami a jövőben is növeli majd az ND-széria értékét: izgalmas, mutatós, semmi mással össze nem téveszthető. Ez igaz a Minire is, bár nem árt hozzá egy kis előképzettség, hogy felismerjük benne a harmadik generációt.

Modern az MX-5-ös belseje, a retró hangulat a koncepcióban rejlik. Jobban tartanak, de szűkebbek is a Recaro ülések. Kevés a hely
Fotó: Hilbert Péter

A műszaki háttér és a karosszéria is vadonatúj, a stílus azonban a régi, valójában nincs szükség többre. Pozitívum, hogy miközben a Mazdát gyanakvóan nézik, a Cooper láttán mosolyognak az emberek, és nem csak lopva bámulják a kormány mögött feszítő sofőrt.

Ötletbörze a Cooper S-ben: sok a szerethető részlet, jobb a minőség. Mutatós a steppelt bőrkárpit, kicsi a lábtér, de hátul is el lehet férni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bár a Minitől lenne hiteles, sokkal kisebbnek hat a Mazda. Ez rányomja a bélyegét a két autó közti viszonyra, mert emiatt egészen más kompromisszumokat követelnek. 180 centis testmagasság felett már nem alternatíva az MX-5- ös, egyszerűen túl szűk, kevés a hely a lábaknak, csukott tetővel a fejnek is. Nem emelhető az ülés, a kormány is csak magasságában állítható, annyira behatároltak az utastér méretei.

Mindkét autó kiemelkedő a maga stílusában
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nehézkes a ki- és beszállás is, hiszen jóformán a földre kell ülni és onnan újra kiemelkedni. Passzentos a hely a Miniben is, mégsem csak két hátsó üléssel nyújt többet. Első ülései széles határok között állíthatók, akárcsak a kormánya, fejünk felett bőven marad légtér, ahogy elférnek a vállak is. A belső kialakítás és az előrenyúló tető miatt a visszapillantóért már nyújtózkodni kell.

30 literrel fér több a Mini bővíthető rakterébe
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

 

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy lépés előre – Mini Cooper szabadidő-autó teszt

Ránézésre nem sokat változott a Mini szabadidő-autója, de érzésre nagy a különbség – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.