Forradalmian megújított német luxuskupé

Ha így folytatja a német márka, hamarosan újra a régi magaslatok közelében találhatja magát.

null

Minél több új Mercedes fordul meg nálunk, egyre nyilvánvalóbb, hogy Stuttgartban rátaláltak a helyes irányra.

Ez nemcsak az újdonságokon vehető észre, mint a forradalmian új E-osztály, hanem olyan gatyába rázott modelleken is, mint amilyen a GLE is.

Mercedes-Benz C 250 Coupé
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hirtelen erőre kapott a márka, és ennek legjobb bizonyítéka, hogy képes újra vonzó autókat gyártani. Keresve sem találhattunk volna jobb példát a C-osztály kupénál. Szoborszépségű formája az egyik legmutatósabb a piacon, lenyűgöző hatással, eltalált arányokkal, izgalmas részletekkel. A rövid túlnyúlások, az alacsony tető, a kis üvegfelületek, a finom hátsó légterelő csak részei a harmonikus egésznek.

A tesztautó AMG-csomagja is éppen annyi agresszív vonást kölcsönöz, ami kiegészíti az elegáns vonalakat.

Ilyen a lökhárító krómbetétje, és a 19 colos felnik.

Kevés a puha burkolat, mégis kifogástalan a minőség. A középkonzol kijelzője lebegni látszik
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Utóbbi extra sajnos csak a külsőn javít, a rugózást kifejezetten rontja, pedig a 476 250 Ft-os Airmatic légrugózás is a csomag része volt. Mindez nem az autó, hanem az útburkolatok hibája, kátyúk és más durva hibák még kifognak rajta,

de már országúton is hasonlóan puhán gördül, mintha gumipályán siklana.

Az emelhető futóművet nem az ütések és rázások, hanem fekvőrendőrök és rámpák ellen találták ki.

Szinte túl nagyok a fűthető-szellőztethető ülések. Művészi az ülésállító/hangszóró együttese, sokoldalú a formatervezett központi vezérlő
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Néhány kisebb kompromisszumot a belső kialakítás is megkíván: a magas övvonal és az alacsony tető miatt szinte hot rodban érezzük magunkat, a méretes első ülések is tovább csökkentik a korlátozott hátsó teret. Mindez azonban egy cseppet sem rontja az élvezeti értéket, mert úgy alakították át a karosszéria felépítését, hogy többé nem érezzük magunkat elszigetelve a kormány mögött. Rövid a műszerfal, meredek a szélvédő – bár a bal oldali visszapillantó és az A-oszlop takarhatna kevesebbet – újra közelebb tudjuk magunkat a történésekhez, sőt, visszatért a sebességérzet is! Ráadásul 175 cm-es testmagasságommal nem tiltakoztam volna egy közepesen hosszú utazás ellen a hátsó ülésen.

Látványos a kupéforma, a hátsó embléma kamerát rejt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Gondosan képezték ki a helyet, az egész beltér egyformán igényes, stílusa, kidolgozása méltó a prémiummércéhez, ahogy szolgáltatásai is abba a dimenzióba repítik a Mercedes legkisebb kupéját, ahol magunk is keresnénk. Annak ellenére sem érezzük átverve magunkat ebben az autóban, hogy extrái nagy részéért magas felárat kérnek. 567 690 Ft-ba kerül a többnyire hangos, de autópályán is huzatmentes panoráma-üvegtető, amely hely hiányában egyszerűen kiemelkedik a síkjából. Ha túllépünk olyan apróságokon, hogy a 66 literes üzemanyagtank is 20 320 Ft-tal növeli meg a végösszeget, érdemes rászánni a pénzt az opciós tételekre, mert ebben a közegben még a vezetőtámogató rendszerek működését is élvezni fogjuk.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Emlékmás – Peugeot sportautó teszt

Sajnos túl látványos ahhoz, hogy csak simán „logikus lépésként” értékeljük a Peugeot RCZ gyártásának leállítását. Pedig igaz – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.