Francia tagozat – Opel családi autó teszt

Mesterien palástolja az Opel újdonsága, hogy a lemezek alatt szinte teljesen azonos egy Peugeot-val.

null

Bár az autós szaksajtó attól hangos, hogy a PSA-csoport mit kezd az Opellel a felvásárlás után, a két fél közötti kapcsolat kooperációs szinten már korábban elkezdődött. Az alá-fölé rendeltségi viszony nyilván megváltozott a német márka bekebelezésével, de kár lenne vitatni, hogy a régebbre visszatekintő együttműködés jót tett az Opelnek, hiszen bemutatkozott a kiskategóriás Crossland X, aztán most itt a kompakt Grandland X is.

Opel Grandland X 1.6 CDTI Ecotec aut.
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Utóbbi nem más, mint a Peugeot 3008-as Opel megfelelője, de mindezt annyira ügyesen titkolja, hogy aki nem követi nyomon az autóipari összefonódásokat, szerintem aligha mondja meg, hogy a két modell szoros rokonságban áll egymással. Az arányok azonosak, de szó sincs arról, hogy francia lenne a dizájn, az Opel a már jól ismert és bevált elemeket alkalmazza. Mivel nem olyan keskeny, mint a Crossland X, egészen tisztességes kiállása van, nagy felnivel, esetleg egy merész színválasztással nem lehet panaszunk a látványra sem.

A kényelemre és a helykínálatra sem lehet panasz. A második sor ülései is fűthetők
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

S, hogy milyen belül? Töviről-hegyire ismernünk kell a Peugeotokat és Citroëneket ahhoz, hogy észrevegyük az azonos alapokat. Az ablakemelők vagy a menürendszer mind ismerősek lehetnek, ahogyan az is árulkodó, hogy – akárcsak a PSA-modelleknél – az indítógombot itt is hosszan kell nyomni a motor életre keltéséhez. Azonban a Grandland X a Peugeot 3008-assal ellentétben hagyományos középkonzolt kapott, vagyis a szellőzésnek dedikált gombjai vannak, sőt, az egyébként nagyon finoman működő start-stop rendszer sem a menüből, hanem külön kapcsolóval deaktiválható. Az biztos, hogy nem extravagáns vagy merész a belső (nincs vetített műszerfal, mint a 3008-asban), de az anyagok többsége igényes és a funkcionalitásra tényleg nem lehet panasz – pont azt hozza, amit a márkától elvárunk.

Magasra kell emelni a csomagokat, a kapacitás viszont nagy
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 4477 mm-es hosszúság és a kompakt kategorizálás ellenére nagyon tágas a hátsó sor, termetesnek kell lennünk ahhoz, hogy kevésnek érezzük a teret. Az Opel jó szokását megtartotta és a Grandland X-hez is elérhetők az egészséges tartást garantáló AGR-ülések, és aki hajlandó áldozni rá, akár láblendítésre nyíló csomagtérfedelet is kérhet. A raktér 514 literes értékét aligha érheti kritika, és a bővíthetőséggel is hasonló a helyzet: nem kell csomagtérpadlót mozgatni vagy ülőlapokat előrehajtani ahhoz, hogy sík rakfelületet kapjunk.

Mint az új Peugeot-knál: a hátsó helyzetjelző nappal is világít
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Színezüst – Mercedes-Benz luxus sportautó teszt

A CLA modellsorozat második legerősebb változatát próbáltuk ki, a Sport-csomagos 250-est, és nem csalódtunk – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.