Hamradik generációs német városi autó

Az eredeti koncepció felnőttkorba lépett, vagyis a márka újra lett töltve.

null

Az évek során hozzászoktunk már a jellegzetes, kétszínű karosszériához, amelynek csak egy még újabb variációját látjuk. Buborékforma volt az első, mindössze 2,5 méteres Smart, mára pedig egészen autószerű megjelenést kapott azzal, hogy egy apró lépcsőt alakítottak ki a kocsi orrán. A lámpák árulkodnak a harmadik generációs modellről, amelyek formája (elöl) és fényképe (hátul) is új.

Smart Fortwo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A korábban már tesztelt Forfourhoz képest 90 centi a hátrány, és 95 kg a súlyelőny. Nem csoda, hogy azonos, 71 lóerős teljesítményű szívómotor mellett teljesen eltérő viselkedést tapasztal az ember. Sajnos nem csak pozitív értelemben.

Játékos, fiatalos belső, harsány színvilággal. A kulcson ott figyel a mercis fityegő…
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Jelen esetben narancsszínű szövettel vonták be a műszerfalat, amelynek a tükröződése megadja az alaphangulatot, mint egy színes napszemüveg.

A belső jól néz ki a passzoló ajtó- és üléskárpittal, és a zongoralakk-fekete kiegészítőkkel, s ez csak egy lehetőség a sok közül.

Minden esetben velünk utaznak a Renault személyautókból ismerős kapcsolók és a váltókar, utóbbinak kissé akadozós, nem túl pontos megvezetését is átvették, de még mindig sokkal jobb a helyzet, mintha rá lennénk kényszerítve a komótos robotváltóra. Aki automatára vágyik, annak hamarosan dupla kuplungos szerkezettel kedveskednek.

A tömpe orr fedele alatt az üzemi folyadékok tartályaihoz és az akkuhoz férünk hozzá
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A csomagtér-válaszfalat egy, a padlóhoz tépőzárral rögzíthető műanyag ponyvával oldották meg. Sokkal hosszabbak az ajtók, ami szűk parkolóhelyen problémát jelenthet. A kapaszkodó és az ablak pereme elérhetetlen messzeségbe kerül az utastól, ráadásul nehéz az ajtó. Annak érdekében, hogy az oldalablak teljesen leengedhető legyen, hátul a kilincsnél – nyugodtan mondhatjuk, hagyományosan – egy apró üveget helyeztek el.

Erről a tényről a már országúti tempónál innen nagyon is hallható szélzaj tájékoztat.

Dróthuzal tartja a lenyíló hátfalat, ráülni nem ajánlatos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Apropó, országúti tempó, amíg a négyszemélyes modell itt már ereje határán üzemelt, a 95 kg-mal könnyebb Fortwo érezhetően élénkebb. A 130 km/órás tempó tartása az emelkedőkön itt is nagy fegyvertény, főleg légkondicionáló-használat mellett, de nagy újdonság, hogy nem elektronikus korlátozás, hanem a menetellenállás határozza meg a 151 km/órás csúcssebességet. Azonban az ember nem szívesen halad sztrádatempóval, ilyenkor már hangos a motor, és a kamionok szélárnyékából előbukkanva is jelentős az oldalirányú elmozdulás.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Kemény autó, puha tető – BMW kabrió teszt

Nem olcsó a BMW 228i kompakt kabrió, de sokat is kap az ember a pénzéért – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.