Karbon karosszériára vált a Praga Cars

Az eddigieknél könnyebb és merevebb a Praga R1 karosszériája annak köszönhetően, hogy teljes egészében karbonból készül – írja az Autómotor.hu.

null

Nem változott a Praga R1-es megjelenése, mégis az összes karosszéria- és vázelem új, mivel azokat karbonból készítik mostantól kezdve, a szövetszerkezetbe pedig zylon-szálakat sütnek bele. Megváltoztatták a padló kialakítását annak érdekében, hogy optimálisabban áramoljon a levegő a hátsó diffúzorhoz, ennek, és a többi légterelőnek az átalakításával sikerült úgy átalakítani az aerodinamikai csomagot, hogy 15%-kal nőtt a leszorító-erő nagysága, miközben 5%-kal csökkent a légellenállás.

Az erőforrást továbbra is a 2,0 literes R-A-Praga T turbómotor, amely a Renault-Alpine blokkra épül, de saját elektronikát használ. A teljesítménye 365 lóerő, a maximális nyomaték 410 Nm, az újraprogramozásnak köszönhetően egyenletesebb lett a teljesítményleadás, a vezető jobban tudja adagolni az erőt. Az átalakított aerodinamika kanyarban, a rugalmasabb erőforrás pedig kigyorsításnál teszi gyorsabbá a Praga R1-est, ami 3G-s keresztgyorsulást képes elérni.

Fotó: Flickr

A Praga R1-est úgy alakították ki, hogy azt akár egy szerelő is könnyen és kényelmesen tudja karbantartani, a nagy méretű és könnyű karbon panelek pár mozdulattal leszedhetőek, és ezt követően könnyű a hozzáférés a szerkezetekhez. A tartóssági versenyeken jön jól, hogy 50%-kal 92 literre növelték meg az üzemanyagtartály méretét, két fő- és négy másodlagos (az üzemanyagot a fő szivattyúkhoz eljuttató) benzinpumpa van benne.

Már megkezdődött a karbon karosszériás Praga R1-esek gyártása a cég Slovakiaring közelében lévő üzemében, az első brit megrendelők még a 2021-es szezon előtt megkapják autóikat – 12-en neveztek a Britcar Endurance Championship sorozatba. A Praga szigetországbeli partnere, a VR Motorsport a reményei szerint 2022-ben márkakupát is indít az R1-esek részvételével.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Újabb gyári videón az álcázott Mercedes-Benz EQS + videó

Eva Greiner vezető mérnök beszél a legújabb videóban az EQS-ben debütáló eDrive hajtás részleteiről.

Nagyon készül a Mercedes-Benz az akkumulátoros-elektromos hajtású csúcsmodellje, az EQS a bemutatójára, már többször is közöltek gyári kémfotókat a különös arányokkal rendelkező csúcsmodellről, és már azt is tudjuk, hogy hatalmas kijelző tájékoztatja majd az utasokat.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.