Kecskeméten gyártott német kupé

A német márka luxus modellsorozata második legerősebb változata következik.

null

Még mindig képes elcsavarni a járókelők fejét a Kecskeméten gyártott Mercedes kupé, egyrészt tényleg szép, másrészt Magyarországon leginkább az autókat nyugatra szállító kamionokon találkozik vele az átlagember, harmadrészt a tesztautó több milliós matt ezüst színe is feltűnő. Nem egyszerű fóliáról van szó, az ajtófalcoknál is látni, hogy tényleg ilyen a fényezés. Ezenkívül, ahogy egyszer a vásárláskor „megszenvedett” az ember, a használat során is átlagon felüli odafigyelést kíván, meg gyakori mosólátogatást.

Mercedes-Benz CLA 250 Sport
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Sport kivitel egyébként nem csak 7 lóerővel erősebb motort jelent, de itt már piros csíkokkal feldobott AMG megjelenési csomag és felniszett is jár, az utastérben a biztonsági övek, a díszvarrás és a szellőzők pereme lett piros. Szerencsére nem csak optikai az eltérés, AMG sportfutómű, közvetlenebb kormányzás, hangosabb motor és Sport módban engedékenyebb menetstabilizáló növeli a vezetési élményt. Hazánkban azonban annyira kell vigyázni a peres abroncsokra, hogy csak úgy nem esik be az ember a kanyarokba.

Vörös részletek és hasított bőr betét gondoskodnak az alaphangról az utastérben. Van azért remekül szóló kipufogó is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A jól ismert szakaszokon viszont nagyot lehet autózni, feltéve, hogy előtte gondosan átvettük a váltóvezérlést az elektronikától. Utóbbi mindenképpen spórolni akar, hamar felkapcsol, még akkor is, ha Sport programra állítottuk át az autó viselkedését.

Kellően erős és nyomatékos ez a 2,0 literes turbó, de nem valami takarékos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Van némi motorhang, de alapvetően a kipufogót halljuk, ami így is remek aláfestést ad, egyébként meg zötykölődünk az úthibákon, mert a felfüggesztés semmit nem bocsát meg. A 2,0 literes turbómotor a maga 218 lóerejével nincs túlzottan kihegyezve, akkor is érdemi gyorsításra képes, ha nem kapcsolunk vissza, de nem valami takarékos: néhány lendületes próbálkozást leszámítva a forgalom ritmusában közlekedtünk, így jött ki a 10,5 l/100 km-es tesztátlag.

Jól fordul, de csak hibamentes aszfalton próbálgassuk ezt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Hatalmas kijelzőt kap a villanymotoros csúcsmodell

Az EQS villanyautóban debütál a most ismertetett Hyperscreen, amelynél több képernyőt rejtenek egy közös burkolat alá – írja az Autó-motor.hu.

Minden eddiginél nagyobb méretű kijelzőt szerel villanymotoros csúcsmodelljébe majd a Mercedes-Benz, mindezt pedig akkor teszi, amikor az EuroNCAP tagszervezetei épp azt fontolgatják, hogy a vezető figyelmének elterelése miatt az érintőképernyős rendszereket is be kellene vonni az újautók biztonságának vizsgálatába… A német cégnél úgy igyekeznek csökkenteni ezt, hogy kamera figyeli a sofőr tekintetét, és leállítja az utas előtt lejátszott mozgóképet, ha arra tekint a járművet irányító személy.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.