Lendületes – japán szabadidő-autó teszt

Kis szabadidő-autó nagy motorral – izgalmasnak hangzik a Mazda kis autójának alapváltozata.

null

Nem lehetett érezni, hogy az összkerékhajtás és az automatikus váltó megfojtaná a Mazda CX-3-ast, de mégis, a 30 lóerős hátrány ellenére valahogy élénkebbnek érezni a G120-as néven forgalmazott változatot. Gázadásra rögtön reakciót kapunk, jól passzol a motorhang az alapvetően sportos karakterhez.

Mazda CX-3 G120
Fotó: Hilber Péter / AUTOMOTOR.HU

Jelen esetben a 2,0 literes benzinmotor teljesítményét 120 lóerőben szabták meg, a nagy lökettérfogat miatt nyomatékból is remekül lehet autózni (a 204 Nm már 2800-as fordulaton mérhető), de az ellen se tiltakozik, ha épp leszabályozásig pörgeti az ember. Utóbbi használati módnál arra kell ügyelni, hogy vetített kijelző hiányában csak az analóg óráról tájékozódhatunk a sebességünkről, a számok aprók, nehéz leolvasni, vagy épp a szemünk sarkából érzékelni a tempót.

Kerek formák szabnak sajátos fazont a műszerpultnak, amelyet bőrbetét dob fel. Fotó: Hilbert Péter Kerek formák szabnak sajátos fazont a műszerpultnak, amelyet bőrbetét dob fel
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Tesztautónk közepes felszereltségű, de azért a bőrbetét itt van a műszerfalon, épp csak nem lehet látni, mert ugyanolyan a színe, mint a műanyagoknak, a kerek légbeömlők (ilyenből 3 van) vörös gyűrűje és a váltókarnál, illetve a kormányon némi ezüstbetét oldja a hangulatot. Amilyen fürge és élénk az autó, olyan lassú és tohonya a fejegység, még a rádióadó váltása is sok időt vesz igénybe, a navigáció hiányát pedig a megvásárlást követően bármikor lehet pótolni – 159 000 Ft felár megfizetésével. Hiába a külső méretekhez képest tekintélyes, 257 centis tengelytávolság, a második sor térkínálata szűkös, az érzésre ráerősítenek a kis ablakfelületek, amellyel a vezető is megszenved, ha hátrafelé akar nézni.

A bővített raktér a padlótakaró lemez segítségével lesz sík
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az alapnál (Emotion) másfél millióval drágább tesztautónk gazdag felszereltsége se nagyon tudja feledtetni, hogy ma már ebben a kategóriában ugyanekkora teljesítménnyel jóval olcsóbban is vehetünk autókat. Igaz, ott nem olyan nyomatékos a motor…

Jól áll ez a szín a divatos CX-3-asnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Újabb országban mutatkozott be a friss Jeep Compass

Amíg a világ nagy része a Grand Cherokee L-re figyel, Indiában hivatalosan is bemutatták a felfrissített belsővel rendelkező Compass-t – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.