Meghiúsul a Ford-Mahindra együttműködés

Az elmúlt időszak gazdasági változásai miatt mindkét fél a megállapodás felmondására szavazott.

null

A Ford tervei között az szerepelt, hogy az indiai részlegét egy, a Mahindrával közösen létrejövő vállalkozásba adja bele, amelyben az indiai partner kap irányító szerepet (51%), és alapvetően az ő autói alapján készülő Fordokat forgalmaztak volna. A 2019 októberében megkötött stratégiai együttműködés még el sem indult igazából, hiszen még az első közös termékre is várni kell, nem kezdték meg az új cég megszervezését – írja az autómotor.hu.

Az új év első napján a két fél most bejelentette, hogy nem lesz semmi a tervezett együttműködésből, az eltelt időszak alatt ugyanis olyan gazdasági és jogi változások történtek a globális autópiacon, amelyek mindkét fél számára a tőkekiadásaik átgondolását tették szükségessé, és inkább felmondták az együttműködést.

A Mahindra szempontjából nincs változás, a terveknek megfelelően 2021 második negyedévében piacra dobják az új XUV500-ast, amelynek már akkumulátoros-elektromos változata is lesz. Azt nem tudjuk, hogy mi lesz a Ford márka sorsa az indiai piacon, a stratégiai együttműködés bejelentése a kivonulás alternatívája volt. A hírek szerint egyébként szerződéses bérgyártás alapon megvalósul majd az új XUV500-as alapján készülő Ford szabadidő-autó, bár az is igaz, hogy amíg a Mahindra már áprilisban kapható lesz, a Ford változatot csak 2022-ben akarják piacra dobni.

A teljes cikket, amelyben képet is talál a videóban látható géprjárműről, az Autó-Motor oldalán olvashatja el.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy decemberben véget ért az e-Golf gyártása: A drezdai üveggyárban december 23-án elkészült az utolsó e-Golf, átadta a helyét az ID.3-nak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.