Részben már hivatalos a Lada Niva Legend

A gyári weboldalon még a Lada 4x4 fényképei/prospektusai szerepelnek az új név alatt.

null

Még tavaly novemberben derült ki, hogy Niva Legend-ként folytatja pályafutását az oroszok első terepjárója, most pedig hivatalosan is bejelentették a 4×4 típusnév búcsúzását. Utóbbit azért kellett bevezetni 2006-ban, mert a kilencvenes években kifejlesztett második generációs modellt a GM-mel közös vállalkozásba vitték át, és öt év gyártás után az amerikaiak ragaszkodtak a kizárólagos névhasználathoz. A GM 2019 végén adta vissza a típust és a névhasználat jogát a Ladának, aki a nyáron vette a nevére a Niva II-est, de csak most, a még a GM által elkészített modellfrissítés és a Niva Travel név bevezetése után használják újra a Niva nevet az eredeti terepjárón.

Fotó: Flickr

A régi-új névvel együtt egy apró műszaki módosítás is történt, a C oszlop átalakított szellőzőnyílása csendesebbé tette az autót, padlógázas gyorsításnál 3,7 dBA-val csökkent a zajterhelés, míg állandó 120 km/órás tempónál 2,2 dBA-val – azt nem tudjuk, mihez képest történt a változás… Egyébként amíg hivatalos lett a Lada Niva Legend és a weboldalon a feliratokat már át is írták, maguk a grafikai elemek – tehát a fényképek és a pdf-prospektus – még a „régi” 4×4-est ábrázolják.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Megérkezett a friss Tipo

Már Magyarországon is megvásárolható a felfrissített Fiat Tipo, amelynél kettéosztották a választékot, van a normál modell, amely lépcsős hátú, ötajtós és kombi karosszériával is választható, és van a szabadidő-autós körítésű ötajtós Cross. Utóbbi érkezését az indokolja, hogy az ilyen változatok hagyományosan népszerűbbek a többi Fiat modellnél – olvasható az Autó-Motor portál cikkében.

Az új elektromos 500-ast követően a Tipo a második Fiat, amely már az új márkajelzést kapja, jelen esetben a nagyobb méretű hűtőrács közepén tündököl, LED-esek lettek a fényszórók és a hátsó lámpák is.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.