Túl sok olaj került a váltójába, visszahívja a gyártó

A duplakuplungos váltó olajjal való túltöltése magasabb fogyasztást, de tüzet is okozhat.

null

A német hatóságok fedezték fel a hibát, amellyel kapcsolatban Görögországból, Írországból és Romániából is jelentettek problémákat. A gondot az jelenti, hogy a 2018. július 30. és 2020. március 6. között gyártott Mercedes-Benz A és GLB-osztályos autók a duplakuplungos váltójába túl sok olajat tölthettek gyárilag, ami rendellenes váltóműködést és nyomatékátvitelt okozhat, ami magasabb fogyasztást eredményez – írja az Autómotor.hu cikke.

Fotó: PEXELS

Ezenkívül extrém esetekben a váltóolaj szivároghat, ami az úttest beszennyezésével és annak síkossá tételével balesetveszélyes helyzetet teremthet, a váltóházból kijutó olaj pedig az autón forró alkatrészekkel is érintkezhet, ami akár tűzhöz is vezethet. Utóbbiról, mármint autótűzről, illetve a probléma miatt bekövetkezett balesetről egyelőre nincs hír, ennek ellenére visszarendelik a márkaszervizekbe az autókat ellenőrzésre, az érintett autók tulajdonosaival a gyár felveszi a kapcsolatot.

Az eredeti cikkben a fent nevezett szerkezetről képet is talál az Autó-Motor oldalán.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy meghiúsul a Ford-Mahindra együttműködés. Az elmúlt időszak gazdasági változásai miatt mindkét fél a 2019 októberében megkötött stratégiai együttműködési megállapodás felmondására szavazott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.