Vad formájú angol sportautó

A stílus és a forma önmagáért beszél az angol márka sportautója esetén, de vajon a beltartalom is ennyire erős?

null

Voltak ugyan borús időszakok a brit cég életében, de a Jaguar márkanév még mindig varázsszóként hat. Ez a tulajdonosváltások ellenére is így maradt, noha 2008-ban sokan megkongatták a vészharangot, miután a Ford eladta a Jaguart a Tatának. Az indiaiak azonban új életet leheltek a márkába, és olyan modellekkel rukkoltak elő (pl. alukarosszériás XJ, F-Type sportkocsi, F-Pace SUV, XE középkategóriás szedán), hogy komolyabban kell venni, mint valaha. Noha az eladások szépen elkezdtek emelkedni, az exkluzivitás garantált, továbbra sem áll fenn annak a veszélye, hogy minden utcasarkon egy Jaguarral találkozzunk. Míg az Audi 1,8, a BMW 1,9, a Mercedes pedig 1,87 millió autót értékesített tavaly, a Jaguar neve mellett 84 ezer darabos volumen szerepel.

Jaguar XF 20d R-Sport
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az új XF-nek fontos szerepet szánnak, nevezetesen vevőket kell elrabolnia, főként a német vetélytársaktól. Szerencséjére az Audi A6-os és a BMW 5-ös jelenlegi generációi már megették a kenyerük javát, de itt van a friss és ropogós Mercedes E-osztály, vagy akár a Volvo S90-es.

Az elődhöz képest sokkal fiatalosabb a belső, még a piros bőr is jól áll neki!
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bármelyik modellel is állítjuk párhuzamba az XF-et, a külsőt illetően nincs szégyenkezni való, Ian Callum főtervező és csapata kitett magáért. Nekem ugyan kifejezetten tetszenek a klasszikus, két kereklámpás, régebbi Jaguarok, az XF-et elnézve nem sírom vissza azt a korszakot, ez az autó egyszerre elegáns és sportos, az R-Sport csomag finom kis részleteivel és a fekete fényezéssel álló helyzetében is dinamikát áraszt magából.

Az XF is elérhető összkerékhajtással, a dízelek közül a 2,0 literes, 180 lóerős egységhez áll rendelkezésre, míg a benzineseknél a 340 és 380 lóerős V6-osokhoz. A felár egységesen 870 000 Ft
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az XF egyébként nemcsak jól néz ki, hanem óriási is. Bár 7 mm-rel rövidebb, mint a felmenő, 46 mm híján így is ötméteres a teste, melynek túlnyomó része alumíniumból készül – nem véletlen, hogy 190 kg-mal csökkent a tömeg és 28%-kal nőtt a torziós merevség. A tekintélyes súlycsökkentésnek is nyilvánvalóan szerepe van abban, hogy olyan közvetlennek érzi az ember az XF-et, mintha eggyel kisebb kategóriájú autót dirigálna, direkt kormányával és feszes, de a komfortos haladást is támogató futóművével a kategória egyik élmenője.

A súlycsökkentés mellett hatékonyabb aerodinamika segít takarékosabbá tenni az új generációt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Gázadásra alátekert kormánynál ugyanúgy „betámaszt”, mint a hátsókerék-hajtású BMW-k, tehát ebből a szempontból lehetetlen belekötni, már csak azért is, mert 50:50 arányú a tengelyek közötti súlyeloszlás.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Harapós kismacska – Jaguar E-Pace P250 AWD Aut. teszt

Feltűnő jelenség a Jaguar új kompakt szabadidő-autója. De mi a helyzet a tudásával?

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.