Villanymotoros Landcruiser modellen dolgozik a Toyota

Egy ausztrál bányavállalat telephelyen belül használt dízelmotoros Landcruiser 70-eseit szeretné villanymotorossá alakítani – írja az Autó-motor.hu.

null

Az ausztráliai BHP bányatársaság tervei között szerepel, hogy CO2-semlegessé teszi a működését, amelynek részeként villanyautókra cseréli a telephelyein használt járműveket. Mivel jelenleg nem készítenek olyan villanyautókat, amelyek bírnák a strapát, a jelenleg használt Landcruiser 70-eseket tervezik átalakítani.

Fotó: Filckr

Ehhez a Toyota ausztrál forgalmazója és gyári mérnökök is segítséget nyújtanak, az első pickupot már át is alakították és megkezdték annak tesztelését. A terepjáró-képességek megőrzése érdekében a villanymotort és az akkumulátort is a 4,5 literes V8-as turbódízel helyére építik be. Részleteket nem árultak el, de érdemes megjegyezni, hogy napi szinten viszonylag kevés km-t tesznek meg a járművek, hiszen egy külszíni fejtésen dolgoznak, ezért viszonylag alacsony akkumulátor-kapacitással is el tudják látni feladatukat.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Hatalmas kijelzőt kap a villanymotoros csúcsmodell

Az EQS villanyautóban debütál a most ismertetett Hyperscreen, amelynél több képernyőt rejtenek egy közös burkolat alá.

Minden eddiginél nagyobb méretű kijelzőt szerel villanymotoros csúcsmodelljébe majd a Mercedes-Benz, mindezt pedig akkor teszi, amikor az EuroNCAP tagszervezetei épp azt fontolgatják, hogy a vezető figyelmének elterelése miatt az érintőképernyős rendszereket is be kellene vonni az újautók biztonságának vizsgálatába… A német cégnél úgy igyekeznek csökkenteni ezt, hogy kamera figyeli a sofőr tekintetét, és leállítja az utas előtt lejátszott mozgóképet, ha arra tekint a járművet irányító személy.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.