A Porsche nem merte, a Gunther Werks megcsinálja a 911 (993) Speedstert

A kaliforniai Gunther Werks tuningcég 25 darab 993-as sorozatba tartozó 911 Speedstert épít az egyedi elképzelései szerint.

null

Anno a Porsche mindössze két darab Speedstert épített a 993-as sorozathoz tartozó 911-esből, 1995-ben egy sötétzöld színű példányt Ferdinand Alexander Porsche 60. születésnapjára, illetve Jerry Seinfeld ezüst színű kabriójából készített utólag Speedstert az Exclusive műhely. Most a gyárral semmiféle kapcsolatot nem ápoló, de ennek termékeire specializálódott kaliforniai Gunther Werks tuningcég jelentette be, hogy 25 példányt épít az általa megálmodott 911 (993) Speedsterből.

A kiindulási alapot a 911 (993) kabrió jelenti, amelynek a karosszériáját teljesen lecsupaszítják és szükség szerint javítják, majd extra merevítéseket építenek bele, például a hátsó üléseket borító karbonból sütött burkolat alatti teret is kitölti a bukókeret. Erre leginkább azért van szükség, mert a gyárinál sokkal erősebb motort használnak. Csökkentik a szélvédő méretét, de extraként akár el is hagyják azt – ilyenkor nem kapja meg az ügyfél a vászontetőt -, a belső karbon burkolatokat úgy alakították ki, hogy azok megkönnyítsék a karbantartást.

Így néz ki az Porsche Speedster a Gunther Werks szerint
Fotó: Facebook

Az alacsonyabb (vagy nem létező) szélvédő miatt a gyárinál mélyebb üléspozíciót biztosít a karbon kagylóülés, amely ötpontos öv használatát is lehetővé teszi, az utastér akár teljesen vízálló is lehet – mivel Kaliforniában ez nem feltétlenül szempont, ezért felárat kell fizetni. Az ügyfelek többféle kovácsolt alumíniumfelni közül választhatnak, de legjobban a rugózatlan tömeget csökkentő, ötküllős Fuchs-felni megjelenésű központi kerékanyás darabot ajánlják.

A Gunther Werks újraálmodott egy legendát
Fotó: Facebook

A 4,0 literes, léghűtéses boxermotor a Rothsport Racingtől érkezik, és amíg a kupékba 435 LE/454 Nm-rel kerül, addig a Speedsternél az újraprogramozott vezérlőelektronikával és az új kipufogórendszerrel még ennél is erősebb lesz. A kipufogó-végződéseket egyébként Iconel ötvözetből, 3D-nyomtatással készítik el. A Gunther Werks nem árulta el, mennyi pénzt kér a 911 (993) Speedster átépítéséért, de a kupéért 525 000 dollárt kérnek, a nyitott változat ennél biztos drágább.

Az eredeti cikk és még több kép IDE KATTINTVA található.

Vért izzadtak a mérnökök, hogy az új GT3 jobb legyen mint elődje

Minden eddiginél több karbont használtak a karosszériában, és teljesen új, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést is bevetnek a vezetési élmény növelése érdekében.

Nagyobb és nehezebb lett az elődnél a Porsche 911 aktuális generációja, és ez nagy kihívást jelentett azoknak a fejlesztőknek, akiket a GT3 változat fejlesztésével bíztak meg. A 4,0 literes, hathengeres boxermotoron nem nagyon tudtak tovább faragni, mindössze 10 lóerő és 10 Nm az előrelépés az elődhöz képest.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.