Ekkortól lesz elektromos márka a Jaguar

A Land Rovernél még van egy bő évtizede a belső égésű motoroknak.

null

A brit karakter megőrzése mellett akarja végrehajtani a Jaguar és Land Rover márkák elektromos átállítását az elnök-vezérigazgató Thierry Bolloré, aki most ismertette a Reimagine néven futó tervet. Amíg a Jaguar kínálatában 2025-től már csak elektromos autó (plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos lesz), és 2030-ra már helyi károsanyag-kibocsájtású modelleket fognak kínálni, addig a Land Rovernél úgy számolnak, hogy 2030-ban még a modellek 40%-ban lesz belső égésű motor (valószínűleg plug-in hibrid hajtás részeként). Komoly összeget fordítanak majd a tüzelőanyagcellás technológia fejlesztésére is, 12 hónapon belül megkezdik a tesztelését a technológiának Nagy-Britanniában.

Fotó: Flickr

Amíg a Land Rover modelleket Modular Longitudinal Architecture építőkészlet továbbfejlesztett változatára és az Electric Modular Architecture villanyautó-alapra építik fel, addig a Jaguar már csak utóbbit fogja használni – akár hatótávnövelővel kiegészítve. A két alapra koncentrálás segít a fejlesztési-gyártási költségek csökkentésében, illetve segít a gyárak kihasználtságának növelésében is, hiszen az igényeknek megfelelően rugalmasan tudnak majd egy alapra épülő modelleket termelni – a szakszervezetek jóváhagyását úgy szerezték meg, hogy azt ígérik, megtartják a jelenlegi brit és világszerte található gyártóüzemeket, és egyelőre a budapesti műszaki fejlesztőközpont jövője is biztosnak tűnik.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

A Ferrari csúcsmodelljén is tud javítani a Novitec

Jelenleg a nyitott tetős Ferrari 812 GTS az olaszok legdrágább autója, amelyen a Novitec tuningcég még bőven talált javítanivalót.

Ötven év kihagyást követően kínál sorozatgyártású V12-es orrmotorral szerelt kabriót a Ferrari a 812 GTS típussal (az 550, 575 és 559 nyitott változatai limitált modellek voltak kiemelt ügyfeleknek), és most a német Novitec tuningcég is elkészült az átalakítócsomagjával. Többféle kipufogórendszert kínálnak azoknak, akik még élvezetesebbé akarják tenni a nyitott tetős autózást, a könnyebb lélegzés miatt a 6,5 literes V12-es szívómotor teljesítménye 40 lóerővel és 33 Nm-rel emelkedik, 840 Nm-nek és 751 Nm-nek parancsol a sofőr jobb lába.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.