Ha az F-150 Raptor nem elég, itt a Shelby F-250 Super Baja

A Shelby American nem tartja fontosnak, hogy hozzányúljon, így a most bemutatott F-250 Super Baja valójában optikai- és futóműtuningot jelent.

null

A Shelby nem nyúl a dízelmotorhoz, hiszen a 6,7 literes V8-as gyárilag is 481 LE/1454 Nm teljesítményű, bőven elég, ha azzal küzd meg a tízfokozatú automatikus váltó.

Van, akinek semmi nem elég, ezért itt a: Shelby F-250 Super Baja
Fotó: Shelby

Az utóbbi években valóságos lóerő, pontosabban nyomatékháború dúl az észak-amerikai piacon a dízelmotoros nagy méretű pickupoknál, és jelenleg a Ford áll nyerésre a 6,7 literes lökettérfogatú PowerStroke dízele 481 lóerőt (2600/perc) és 1454 Nm-t (1600/perc) kínál gyári garanciavállalás mellett, így a Shelby American nem tartja fontosnak, hogy hozzányúljon, így a most bemutatott F-250 Super Baja valójában optikai- és futóműtuningot jelent.

Shelby F-250 Super Baja
Fotó: Shelby

 

Megnövelik a hasmagasságot, hosszabb lengőkarok kerülnek az első felfüggesztésbe, és két kormány-lengéscsillapítót is használnak, a külső tartályos lengéscsillapítók a Fox-tól származnak (hasonlót használnak a gyári Raptorok). A 18 colos felnikre 37 col átmérőjű BF Goodrich terepgumikat szerelnek. Acél lökhárítókat, az első peremen légbeömlővel rendelkező motorháztetőt kap a Shelby F-250 Super Baja, a beszállást lenyíló fellépők könnyítik meg, a platón pedig rögtön két teljes értékű pótkereket is elhelyeznek. A 125 805 dolláros vételárban már benne van az átalakítás alapját jelentő F-250 Lariat Ultimate 4×4 pickup is.

Az eredeti cikket és meg több képet IDE KATTINTVA talál.

Atletikusabb lett – jobban ugrik – az új Ford F-150 Raptor

Jobb formát mutat terepen az új Ford F-150 Raptor, amely a piaci rajtnál megtartja a 3,5 literes V6-os biturbót.

Immár negyedik generációjánál tart a Ford F-150-es csúcsmodellje, a Raptor nevű tereprali-változat, amely a piacon is népszerű, például az utóbbi négy évben többet adtak el belőle, mint amennyi sportkocsit (718 és 911 modellsorozat) értékesített a Porsche, de a Corvette darabszámokat is folyamatosan felülmúlja ez a pickup. Az új generációval kapcsolatban az a legérdekesebb, hogy egyelőre nem közöltek se motor- se menetteljesítmény-adatokat, csak annyit, hogy a piaci bevezetésnél továbbfejlesztett (10,5:1 sűrítés és nagyobb teljesítményű hűtőrendszer) 3,5 literes V6-os EcoBoost lesz az egyedüli erőforrás, és leghamarabb 2022-ben jön majd a Raptor R nevű modell – ami minden bizonnyal a Shelby GT500-as kompresszoros V8-asát kapja majd nyomatékra hangolva, azaz még mindig kényelmesen a papíron 712 lóerős Ram TRX feletti teljesítménnyel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.