Harapós kismacska – A brit márka szabadidő–autója

Feltűnő jelenség a brit márka új kompakt szabadidő-autója. De mi a helyzet a tudásával?

null

Optikai csalódásnak vagyunk az áldozatai az E-Pace esetében, no nem arról van szó, hogy ronda lenne a britek első kompakt szabadidő-autója, csak sokkal nagyobb annál, ahogy azt a sajtófotók alapján gondolná az ember. Az egésznek a kulcsa a gömbölyű vonalvezetésben keresendő, a hatalmas íveknek és a nagyméretű fényszóróknak köszönhetően játékautós a megjelenés, miközben igenis egy komoly géppel van dogunk.

Jaguar E-Pace P250 AWD Aut.
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 4,4 méteres hossza még parkolóhely-barát, de a 2 méteres szélességével szűk mélygarázsban már gondot jelenthet a kiszállás, főleg, hogy a hatalmas méretű ajtók épségére is oda kell figyelni – ezek körbefogják a küszöböt, jó eséllyel megússzuk a kiszállást anélkül, hogy összekoszolnánk a lábunkat. A gyár mégis kismacskának titulálja az új modelljét, amit a szélvédő ragasztásának sarkában elhelyezett grafikával is jelez, ezenkívül még a hátsó lámpában fedezhető fel a vadállat, illetve a könyöklő alatti rekesz alján lévő gumiborításon a jaguár bundájának mintázata.

Vezetőközpontú a kialakítás, analóg műszerek informálnak a történésekről
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nagyméretű, kényelmes fotelek várják az embert az első sorban, a műszerfalat azonban kicsit üresnek érezni. A kormánykerék sokat takar belőle, de pontosan itt, a vezető keze ügyében olcsó hatású műanyag burkolatot alkalmaznak, miközben majdnem mindent díszvarrással feldobott bőrkárpit borít (ami a First Edition kivitelnek köszönhető) – mindenképpen érdekes a kontraszt. Mondjuk a manapság divatos zongoralakk-fekete műanyagnál praktikusabb választás ez a műanyag, hiszen nem látszik meg rajta a kéznyom, és a por is alig.

Ott a kismacska a szélvédő tövében
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hatalmas méretű érintőképernyő határozza meg a középkonzolt, és itt találjuk az eredetileg jobbkormányos kialakításról árulkodó részletet is, a rádió bekapcsoló/hangerő gombja az anyósüléshez van közelebb. A szellőzés beállítására szolgáló forgókapcsolókhoz hasonlókkal nem is olyan régen a Dacia Dusterben találkoztam, s érdekes módon nem a márka többi modelljében használt forgókapcsoló, hanem hagyományos előválasztó kar segítségével lehet vezérelni a 9 fokozatú automatikus váltót.

Hiába a padló alatti 93 liter, a csomagtér azt beleszámolva is átlag alatti
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Van elég tárolóhely a kisebb-nagyobb tárgyaknak, az ajtókárpit felső részének kiképzése pedig olyan, hogy kifejezetten kényelmesen lehet pihentetni a kezet még felhúzott ablak mellett is. A második sorban kényelmesen elférni, még fejtérből is van bőven, ami azért említést érdemlő, mert a tesztautó üvegtetejének árnyékolója miatt ez másként is alakulhatott volna. A lehajtható könyöklő kényelmes magasságban van, a szellőzőnyílások alatt pedig rögtön három áramvételezési lehetőséget találni, ami az eszközfüggőknek áldás. A hátsó üléspad kialakítása egyébként a kétszemélyes használatot favorizálja, a középső hely nem olyan kényelmes, mint a kicsit besüllyesztett szélső pozíciók.

Jól fordul az E-Pace, de azért nem tagadhatja le, hogy közel két tonnát mozgatunk
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Elektromos autók gyártására áll át a Jaguar

Miközben nem is olyan régen még csak a távoli jövőben várták az elektromos autózás elterjedését, egyre több jel utal arra, hogy elérhető közelségbe került a nagy paradigma-váltás. A Jaguar például most jelentette be, hogy 2025-től már csak 100%-ban elektromos hajtású autókat kíván gyártani. Ami elég merész célnak tűnik, tekintve, hogy a márka bevételei egészen a közelmúltig 90%-ban dízelmotoros modellekből származtak. Ugyanakkor a 2018-ban bemutatott teljesen elektromos Jaguar I-Pace-szel már bizonyították, hogy van mire építeni ezeket a terveket.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.