Kakukktojás – japán kompakt SUV

Technikai értelemben a kompaktkategória különce a japán márka emelt hasmagasságú modellje.

null

A Subaru mindig is saját útját járta az autóiparban. Egyrészt formailag többször is voltak bátor húzásaik, másrészt napjainkban is kettő, korábbra visszanyúló műszaki megoldás határozza meg alapvetően a modelljeiket. A Toyotával közösen készülő BRZ-n kívül jelenleg az összes, hazánkban újonnan kapható Subaru boxermotorral és összkerékhajtással hagyja el a gyártósort.

Subaru XV 2.0i Lineartronic
Fotó: Darabos György/Automotor.hu

Az Imprezára épülő XV modell nemcsak emiatt számít különcnek, hanem azért is, mert tulajdonképpen egy emelt hasmagasságú, enyhén terepjárós köntösbe bújtatott kompakt, amellyel a Subaru a szabadidő-autók vásárlókörét célozza. Kompakt SUV híján ez a japán márka válasza a vevői igényekre.

Sallangoktól mentes a vezetői környezet
Fotó: Darabos György/Automotor.hu

Bár a külső nem változott drámai mértékben a modellváltással, teljesen új típusról van szó, a külső karosszériaelemek mellett a padlólemez sem maradt a régiben. A Subaru Global Platformra épülő újdonság másfél centivel hosszabb és két centivel szélesebb, emellett három centiméterrel nőtt a tengelytáv a felmenőhöz képest.

Érződik is, hogy a 4,47 méteres XV a nagyobb kompaktok közé tartozik,

a hátsó sorban bőséges lábhely várja az utasokat. A Subarutól megszoktuk, hogy nagy üvegfelületeket alkalmaznak, így szó sincs arról, hogy a hátul utazók bunkerben éreznék magukat. Tény, hogy a vaskos kardánalagút sok helyet elrabol, de ez a technika velejárója.

Bővítve az 1,3 négyzetméteres raktér
Fotó: Darabos György/Automotor.hu

Az első ülések kifejezetten kényelmesek, nagyobb termetűeknek viszont kevés lehet a fejtér – amikor beültem, az előző Honda Civic jutott eszembe, hiszen hiába engedjük le az ülést, 180 centi felettieknek már közel van a plafon. Az XV beltere egyébként hozza azt, amit a márkától megszoktunk. Praktikus tárolóhelyekből nincs hiány, a kezelhetőség logikus, a design meg pont ellentéte annak, amit manapság a legtöbb japán gyártó képvisel. Sok, egykoron konzervatív japán márka igyekszik egyre részletgazdagabb, merészebb belsőket építeni, a Subaru viszont a klasszikus, egyszerű berendezés híve.

A futómű jól tolerálja a rosszabb minőségű utakat is
Fotó: Darabos György/Automotor.hu

Ízlés dolga, de az biztos, hogy nem kürtöli világgá az XV, hogy igényes technikával vértezték fel. Mert hogy a 4×4-es hajtása valóban kimagasló. Itt nem arról van szó, hogy amikor elpörögne a hátsó kerék, nyomatékot küld hátra a rendszer, a Subaru állandó összkerékhajtást alkalmaz.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Családi csomagolás – 1.6-os japán kombi teszt

Egyszerre váltja ki az Impreza és a Legacy kombit a márka minden tudásával felpakolt Levorg – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.