Nehezen megy a lengyel autóipar újjászületése

A KFSO nevű startup a kommunista Lengyelország saját autóinak a modern megfelelőjén dolgozik.

null

A KFSO nevű cég az egykori FSO lengyel autógyár típusait akarja feléleszteni, a Syrena nevű tömegautótól kezdve a luxusautóként visszatérő Polonez-ig. Azonban nem könnyű a startupok élete a rohamosan változó autóiparban. A neveket nem tudta megszerezni, ezért csak a forma emlékeztet majd a korábbi autókra. 2018-ra készült el a Vosco névre hallgató tömegautó fejlesztése, amely a Syrena orrát és a Warszawa gömbölyű hátulját hivatott megidézni, azonban rájöttek, hogy már nem elég a tervezett 1,4 literes benzinmotor a sikerhez, úgyhogy inkább újratervezik a járművet úgy, hogy akkumulátoros-elektromos hajtás fogadására is alkalmas legyen. Prototípus szinten már futnak a 156 és 240 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral és 31,5 kWh kapacitású teleppel szerelt prototípusok, de a sorozatgyártásra alkalmas típus még évekre van.

FSO Syrena
Fotó: Flickr

Miközben a népautó fejlesztése gyakorlatilag újra indul, közben már a luxusautóként, több mint 5 méter hosszú, kifejezetten lendületes vonalvezetésű Polonez limuzinon is dolgoznak, egészen pontosan pár számítógépes grafikát közöltek róla. Közben pedig egy újabb nagy projektbe kezdett bele a KFSO, a lengyel állam által kiírt pályázaton akar indulni az Evan nevű elektromos haszonjárművel, amely akkumulátoros-elektromos és hidrogén tüzelőanyagcellás formában is készül majd – ha egyáltalán lesz valami belőle. Négyen indulnak a pályázaton, és ha megnyerik a fejlesztési támogatást, akkor 2023-ban kell prezentálniuk a működőképes prototípust.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Visszatér a gazdasági válság idején megszűnt motorkerékpár-márka

Az amerikai motorkerékpár-gyártó cég 2009-ben állította le a márkát létrehozó névadó, Erik Buell nevét viselő modelljeinek gyártását, amelyet most a 2009-ben általa alapított cég hoz vissza.

Erik Buell 1982-ben alapította saját nevét viselő motorkerékpár-márkáját, amely aztán a Harley-Davidson tulajdonába került, akik a 2009-es gazdasági válság idején zárták be az almárkát. Erik Buell ekkor alapította meg az Erik Buell Racing Motorcycles cégét, amely aztán megvásárolta a márkajogokat a H-D-től, és mostanra sikerült megszervezni az újjászületést.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.