Olasz meló – Jeep szabadidő-autó teszt

Az első kerekeket parányi turbómotor hajtja, gyártási helyszíne pedig Olaszország.

null

Új, számára ismeretlen vadászterületre merészkedett a Jeep! Egyszerűen arról van szó, hogy bármennyire is stabil a Wrangler és a Grand Cherokee vásárlóközönsége, Európában ezekből a típusokból nem lehet mennyiséget eladni, tehát olyan modellre volt szükség, amely viszonylag széles körben elérhető. A Jeep újdonsága a manapság oly népszerű kis SUV-k közé sorolható, vagyis a Renegade többek között a Nissan Juke, a Renault Captur, a Peugeot 2008-as, vagy az Opel Mokka ellen száll ringbe.

Sok helyen tetten érhető a Fiat 500X-szel való rokonság. Az utasoldali „majrévas” minden Renegade sajátja. Könnyen leolvasható műszerek és sárfolt-imitáció a fordulatszámmérőben
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Itt van továbbá egy házon belüli vetélytárs a Fiat 500X képében: az olasz szabadidő-autó és a kis Jeep külsőleg nem is különbözhetnének jobban (az egyik gömbölyded, a másik szögletes), de a lemezek alatt nagyon szoros rokonság fedezhető fel: a platform mellett a motorpaletta is teljesen megegyezik, és ha ez nem lenne elég, mindkettő a Fiat olaszországi Melfiben található gyáregységében készül.

Ügyes megoldás: tárolórekesz lapul az anyósülés alatt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bár a Jeep hagyományai miatt a Renegade-ből létezik komoly, terepjárásra alkalmas változat a Trailhawk kivitel képében, az alapmodellek fronthajtással rendelkeznek. Sőt, az 1,6-os dízel, illetve az 1,6-os szívó és az 1,4-es turbós benzines 140 lóerős kivitele kizárólag elsőkerékhajtással kapható, mert hiába keménykötésű a külső, ebben a kategóriában nem a terepjáró képesség, hanem a robusztus megjelenés és a magas üléspozíció a lényeg. Persze az sem mellékes, hogy a Renegade-del gond nélkül fel lehet állni magas padkákra, és egy-egy meredek kaptató sem jelent gondot.

Élénk és pörgős az 1,4-es, turbós benzines
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az viszont tény, hogy az új Jeep külleme eléggé megosztó. El kell fogadni, hogy van, akinek tetszik, van, akinek nem, az én személyes véleményem az, hogy a Renegade nem egy arányos autó, de annyira különbözik a vetélytársaktól és olyan jópofa, hogy biztosan szegényebb lenne nélküle a szegmens. Az pedig kifejezetten érdekes, hogy a gyártó sportot űzött abból, hogy minél több helyen utaljon a legendás Willysre.

Bár a hátfal szinte teljesen függőleges, a vaskos C-oszlopok miatt ajánlott a tolatókamerát megrendelni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az ős-Jeep „arclenyomata” ott figyel a szélvédő tövében és a belső visszapillantó tükör házán, és akkor még nem beszéltünk az olyan gegekről, mint hogy a fordulatszámmérőben a piros mező egy sárfoltot idéz. Egyébként ezeket az „utalásokat” leszámítva semmi különlegeset nem tartogat a meglehetősen egyszerű anyagokból épített belső, már ha azt leszámítjuk, hogy a mai új autókhoz képest nagyon meredek szögben áll a szélvédő.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A Jeep márka idén ünnepli alapításának 80. évfordulóját

A jubileumi változatokkal együtt jelentették be a Compass modell felfrissített változatának európai érkezését – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.