Őrültes, hogy mennyit fogyaszt százon egy Bugatti

A modern csúcskocsik által produkált számok sokszor egészen felfoghatatlannak tűnnek.

null

Az autója fogyasztását szinte mindenki figyeli, és mindenki szeret vele hencegni, ha épp indokolatlanul alacsony az a bizonyos szám. A fogyasztás rengeteg mindentől függ (üzemanyag, sebesség, évszak, stb.), egy átlagot azonban lehet vonni, és kijelenthetjük, hogy ha csak nem hibrid vagy elektromos az autó, akkor nem fogyaszt nagyon 4 liter alatt, ha pedig nem tapossuk ki a lelkét akkor 10 liternél nem fogyaszthat sokkal többet. Na, de mennyit ehet százon egy Bugatti?

Erra kaptunk most választ a szuperautókat rendszeresen tesztelő drivetribe.com csapatától. Íme, az őrült számok!

Ezek az adatok a Bugatti Chironra, a Chiron Sportra és a Divóra vonatkoznak

Egy Bugatti Veyron 16.4-es Fotó: MTI/ EPA/Tannen Maury

  • Magas fogyasztással (ha padlógázzal indulunk minden alkalommal): 43.3 liter/100 km
  • Közepes fogyasztással (ha nem óvatoskodunk, de nem is száguldozunk): 22.15 liter/100 km
  • Alacsony fogyasztással (ha tojást teszünk a gázpedál alá): 17.99 liter/100 km
  • Az átlag pedig a hivatalos adatok szerint vegyes használat mellett 22.32 liter/100 km a fent említett Bugattiknál.

    Az eredeti cikket ITT érheti el.

    Németországban készítették el a modern Bugatti Type 35-öst

    Még a szakmán belül is kevésbé ismert a német Uedelhoven Studios nevű cég, amely tanulmányok építésében segít az autógyáraknak, például a Hyundai 45, Cupra Tavascan, vagy az Audi AI:Me megvalósításában is fontos szerepet játszottak. A cégnél dolgozó formatervezők még 2015-ben kezdtek el gondolkozni azon, hogyan is lehetne modernizálni a Bugatti Type 35-öst, az eredményt most prezentálták.

    Maga a Bugatti soha nem használta a Type 35 D jelzést, ezzel is arra utal a német stúdió, hogy valami új dologról van szó. A technika mai állása szerint dolgoztak, tehát karbonból készül a karosszéria, és noha megtartották az eredetire hasonlító szivarszerű formát a teljesen szabadon lévő felfüggesztésekkel, nem spóroltak az aerodinamikai elemekkel sem, amelyek a karosszéria alsó részét szélesítik ki.

    Természetesen Bugatti-kék színére fényezték a karosszériát, amelyen a krómmal keretezett hűtőrács és a bőrrel-alumíniummal borított utastér a leginkább retrós elem. Az Uedelhoven Studio nem árulta el, milyen hajtás került a Bugatti Type 35 D orrába, ránézésére a modern kori 1500 lóerős 8,0 literes négy turbós W16-osnak nincs ott helye, de a kis méretek és a vélhetően alacsony saját tömeg miatt szerényebb erőforrással is nagy tempóra képes a retró-roadster.

    Tovább

     

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.