Sokat csiszoltak a negyedik Fabia megjelenésen

A negyedik Fabia az elődjénél 111 mm-rel hosszabb, 48 mm-rel szélesebb, a tengelytávolság 94 mm-rel gyarapodik.

null

Az 1999-es piaci rajt óta több mint 4,5 millió példányt értékesített a Škoda a Fabia kisautóból, amivel az Octavia után ez lett a márka második legnagyobb darabszámban fogyó autója. Ezt a címet megőrzi a típus, még úgy is, hogy az új generációból egyelőre nem lesz karosszéria-választék, csak ötajtós limuzinként lehet majd megvásárolni; a kombi leghamarabb 2022 végén érkezik, addig marad a Kamiq szabadidő-autó, mint praktikusabb alternatíva. Azzal kárpótolja a Fabiához ragaszkodó ügyfeleket a gyár, hogy több autót ad nekik.

Az MQB A0 alapra felépített ötajtós hossza 4107 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1460 mm, a tengelytávolsága 2564 mm, szélesebb lett az első-hátsó nyomtáv (1525/1509 mm). Az utasok mellett a csomagok is több teret kapnak, alaphelyzetben 380 literes a csomagtér, míg támladöntést követően 1190 literes raktér jön létre. A mérnököknek sikerült a nagyobb karosszéria ellenére nagyjából az előd szintjén tartani a tömeget. Sokat csiszoltak a megjelenésen is, igaz, a részleteket az erős álcázás miatt még nem láthatjuk, de élesebb és lendületesebb vonalvezetést és látványosabb LED-es világítást ígérnek.

 

Számszerűsíteni is lehet a változást, a légellenállási együttható Cw érték 0,32-ről 0,28-ra csökkent, amivel a legáramvonalasabb kisautó lesz a piacon a negyedik Fabia. Az okos részletekről annyit árultak el, hogy összesen 43 ilyen lesz a fedélzeten, ami 13-mal több az eddiginél, köztük olyan újdonságok is lesznek, amik itt debütálnak.

A VW-konszern legújabb, Evo-generációs benzinmotorjai közül lehet majd választani, lesz 1,0 literes szívómotor (64 és 80 lóerővel, hozzánk várhatóan csak utóbbit hozzák), 1,0 literes turbómotor (95 vagy 110 lóerő), a csúcsmodellbe az 1,5-ös négyhengeres TSI kerül 150 lóerővel és szériában adott hétfokozatú DSG váltóval. Az összes modell átlagfogyasztása 5 l/100 km körül alakul, így a Škoda állítja, annak ellenére, hogy 5 literrel 45 literre csökkentette a tank térfogatát, a hatótávolság marad a régi, illetve növekedik is abban az esetben, ha az ügyfél befizet az 50 literes üzemanyagtartályra.

 

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Álcázva debütált a Škoda olcsó SUV-ja + videó

A Volkswagen-konszernen belül a Škoda márka kapta feladatul az indiai piac meghódítását, ennek érdekében egy dedikált, 250 főt foglalkoztató fejlesztőrészleget hoztak létre az országban, ahol a kifejezetten helyi igényekre szabott Kushaq nevű szabadidő-autót készítették el, az előzetes a tavaly bemutatott Vision In tanulmány volt.

Az alapot az MQB A0 építőkészlet dedikált változata jelenti, amelyet a helyi körülményekhez adaptáltak, a drága műszaki megoldásoktól megszabadultak, és például nem tesztelnek -40°C-os körülmények között, hiszen India nagy részén trópusi az éghajlat. A szériaváltozat majd márciusban debütál, addig is az első indiai újságírók lehetőséget kaptak az álcázott prototípusok kipróbálására, igaz, nem közölhetnek semmit sem a benyomásaikról, csak azt tudjuk, amit a gyár elárult.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.