Tovább szolgál – harmadik generációs japán kisautó teszt

Nyugdíjazás helyett frissítéssel és egy vadonatúj motorral folytatja karrierjét a márka új járgánya.

null

Az utóbbi években több autógyártó is a fontolva haladás stratégiáját választotta, a korábbinál hosszabb ideig piacon tartva öregedő konstrukcióját. A bevált alapokat megtartva és a fontos pontokon aktualizálva váltott generációt az Opel Corsa és a Ford Fiesta, a Toyota viszont a harmadik generációhoz sorolja a 900 ponton áttervezett Yarist, pedig az eredetileg 2010-ben bemutatott kisautó 2014-ben már alaposan át lett alakítva.

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nem vitás, hogy a kínálat sztárja a hibrid változat, a szigorú környezetvédelmi normák miatt a japánoknak mégis megérte költeni egy vadonatúj, 1,5 literes szívó benzinmotor fejlesztésére. A 99 lóerős 1,33 literes utódja 111 lóerőt tud, különlegessége, hogy alacsony fordulaton Otto- helyett a hibridekből ismert Atkinson-ciklusban is képes működni, így 12%-kal takarékosabb működésre képes. Papíron ígéretes darab, mint maga a kisautó, a valóságban azonban sokkal árnyaltabb a kép. Külsejét addig csiszolgatták, amíg az eredeti, bájos arc agresszív, az összkép pedig kissé kusza lett. A fekvő hátsó lámpák sem illenek hozzá, emiatt kár volt átállítani a présszerszámokat.

Modern kormány és régimódi kapcsolók
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Utastere nem változott ennyit, pedig ráfért volna. Hiába jobb minőségűek a műanyagok és kifogástalan az összeszerelés, ha ilyen sötét és ingerszegény a belső. A legendás ergonómia sincs a topon, nehéz megtalálni a kényelmes üléspozíciót. Magas a vezetőülés, végállásban is messze van a kormány, az idejétmúlt menürendszert használó központi kijelző pedig csak az utasnak esik kézre, ami nem a balkormányos változat gyengéje.

Nagyobb bevásárlásra is alkalmas a raktér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Miközben sávelhagyás-figyelő csipog, ha átlépjük a felezőt, továbbra sincs érintésre hármat villanó komfortindex, az ülésfűtés kapcsolóját pedig a kézifék alatt kell keresni. Helykínálata külső méreteihez képest elegendő, jó a kilátás, nagyok a tükrök kicsi, szögletes karosszériája egy szűk parkolóhelyre is egyszerűen bemanőverezhető. Ebben a kategóriában átlagosnak számít a csomagtartó mérete is, a napi rutin során jól használható.

Alapáron (Live) 15 colos felnik járnak, a tesztautón (Style) 16 colosak voltak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Jólnevelt rosszfiú – Egy apró, de lendületes japán autó

Csak a vezetési élményt javító pontokon nyúltak a mérnökök a járgányhoz. Íme az eredmény – az automotor.hu jóvoltából!

Még a piacra dobás előtt, látatlanban eladták az összes, tehát mind a 400 darab Toyota Yaris GRMN forró ferdehátút, ezek után szinte csoda, hogy Magyarországon – négy autó jutott az Autó-Motor stábjának – is forgalomba helyeztek egy tesztautót, mégpedig a széria 10. darabját.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.