Az Év Magyar Autója 2021: Íme, a nyertesek

Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 22 márka 48 jelölést adott le.

null

Az Év Magyar Autója 2021

Történelmi siker, hogy a verseny második évében mindhárom hazai autógyártó nevezte valamelyik autóját az Év Magyar Autója címre, így az ebben a kategóriában tavalyi ezüstérmes esztergomi Suzuki Vitara megmérkőzhetett a győri Audi Q3 Sportback és a kecskeméti Mercedes-Benz CLA 250 e modellekkel. Külön érdekesség, hogy mindhárom autó hibrid, a Suzuki és az Audi lágy, a Mercedes-Benz hálózatból tölthető plug-in hibrid – ezzel is jelezve, hogy Magyarországon magas színvonalon folyik az autógyártás és nem a múltnak, hanem a jövőnek termelnek ezek az üzemek – olvasható az autómotor.hu cikkében.

A kép illusztráció. Fotó: Pixabay

Jelölt modellek: Audi Q3 Sportback 35 TFSI, Mercedes-Benz CLA 250 e, Suzuki Vitara.

Íme a végeredmény:

  • Suzuki Vitara,
  • Audi Q3 Sportback,
  • Mercedes-Benz CLA 250 e.
  • A Magyar Év Autója 2021

    Hat kategóriában hirdetett győztest a zsűri, ebben a mezőnyben indult a legtöbb autó. A kisautók között újra megmérkőzött egymással a tavalyi győztes Renault Clio és az Opel Corsa. Ebbe a küzdelembe szólt bele a Honda, a Hyundai és a Toyota friss újdonsága. Színes a családi autók mezőnye, ahol hétszemélyes Seat szabadidő-autó, kompakt Volkswagen sikermodell, Opel crossover és hibrid SUV is indult. Az üzleti autók kategóriába a Skoda klasszikus négyajtóst, a Seat sportos kombit, a BMW négyajtós kupét, a Volkswagen kombi kupét nevezett. A szabadidő-autók között is nagy volt a nyüzsgés, a teljesen új Mokka kihívta az újrázó Vitarát, a trónra törő Kamiqot, de a jelöltek között található a világszerte népszerű Tiguan, az új hullámos Juke és az örök legenda Forester is. Idén először kishaszonjárműveket is jelölhettek a hazai autóimportőrök. Az autókat két kategóriába sorolták a szervezők, a furgonok között a Vivaro és az elektromos Ducato küzdelme érdekes, a pick-upok között pedig az amerikai Ford és a japán Nissan, illetve Toyota csapott össze a díjért. A sportautók között hangos küzdelem alakult ki, a leggyengébb modell is 300 lóerős.

    Jelölt kisautók: Honda Jazz e:HEV, Hyundai i20, Opel Corsa, Renault Clio E-Tech Hybrid, Toyota Yaris.

    A végeredmény:

  • Renault Clio E-Tech Hybrid,
  • Honda Jazz e:HEV,
  • Toyota Yaris
  • Családi autók

    Jelölt családi autók: Citroën C5 Aircross Hybrid, Honda CR-V, Opel Crossland, Seat Tarraco, Volkswagen Golf 8.

    Végeredmény:

  • Honda CR-V;
  • Volkswagen Golf 8;
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Üzleti autók:

    Jelölt üzleti autók: BMW 2 Gran Coupé, Seat Leon Sportstourer, Škoda Octavia, Volkswagen Arteon Shooting Brake

    Végeredmény:

  • Volkswagen Arteon Shooting Brake,
  • Škoda Octavia,
  • Seat Leon Sportstourer.
  •  

    Szabadidő-autók

    Jelölt szabadidő-autók: Nissan Juke, Opel Mokka, Subaru Forester e-Boxer, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara, Volkswagen Tiguan.

    Végeredmény:

  • Volkswagen Tiguan,
  • Suzuki Vitara,
  • Opel Mokka.
  • Kishaszonjárművek

    Jelölt kishaszonjárművek: Fiat e-Ducato, Opel Vivaro (furgonok), Ford Ranger Thunder, Nissan Navara, Toyota Hilux (pick-upok).

    Végeredmény furgonok:

  • Opel Vivaro,
  • Fiat e-Ducato.
  • Végeredmény pickupok:

  • Ford Ranger Thunder,
  • Toyota Hilux,
  • Nissan Navara.
  • Sportautók

    Jelölt sportautók: BMW Z4 M40i, Cupra Formentor, Lexus LC Convertible, Renault Mégane R.S. Trophy-R.

    Végeredmény:

  • BMW Z4 M40i,
  • Cupra Formentor,
  • Renault Mégane R.S. Trophy-R.
  • Az Év Zöldautója 2021

    Két kategóriában nevezhették az importőrök és az autógyártók az autóikat. Egyetlen kritériumnak kellett ezeknek megfelelniük: kevesebb mint 50 gramm/kilométer lehet a szén-dioxid-kibocsátásuk. A hibridek között – mind plug-in, azaz konnektorból tölthető hibridek – hét modell indult, ezek közül – a nagyszámú jelölés miatt – két győztes hirdetett ki a zsűri. Szintén két győztest választottak a szakmai zsűri tagjai a villanyautó-kategóriában, amelyben kilenc elektromos autó indult a díjért. A hibridek többsége szabadidő-autó.

    Jelölt hibridek: BMW 530e, DS 7 Crossback E-Tense 4×4, Ford Kuga plug-in hybrid, Jeep Compass 4xe, Mercedes-Benz CLA 250 e, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.

    Végeredmény:

  • Toyota RAV4 Plug-in Hybrid,
  • Mercedes-Benz CLA 250 e,
  • Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid,
  • Ford Kuga plug-in hybrid.
  • Az Év Autós Marketing/PR-szakembere 2021 díj

    Minden évben a zsűri kiválasztja azt a marketing/PR-szakembert, aki a versenyben nevező importőrmárka képviseletében a leginkább segíti a zsűri munkáját. Idén egyhangúan Hársfalvi Jánosnak (Suzuki) ítélte oda ezt a díjat a zsűri.

    A versenyről

    Minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) dönti el, hogy több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. 2021-ben a közönségdíjjal együtt tizenhárom Év Magyar Autója díjat kaptak a hazai forgalmazók és gyártók, további huszonegy dobogós modell pedig oklevélben részesül. 2022-ben a szervezőbizottság tervei szerint további kategóriákban is díjazzák az autókat. További részletek az Évmagyarautója.hu oldalon olvashatók.

    Az év villanyautója és a közönségdíj-kategóriák győzteseiért tekintse meg a teljes cikket az Autó-Motor oldalán!

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.