Rendhagyó lett az európai piac számára készített i20-as

A klasszikus kisautónak egy tágasabb testvérmodellt is készítettek a konstruktőrök.

null

Sokkal sportosabb megjelenésre váltott az új generációs Hyundai i20-as, a klasszikus kisautónak pedig egy tágasabb testvérmodellt is készítettek a konstruktőrök, amely Bayon néven mutatkozott most be. A megjelenés itt is rendhagyó, nehezen lehet összekeverni bármivel a típust.

Fotó: Flickr

A karosszéria 4,18 méter hosszú, a szélesség 1,77 méter, a magasság 1,49 méter, és ehhez 2580 mm-es tengelytávolság tartozik. A hátsó ülés mögött 411 literes a csomagtér, ami támladöntést követően 1205 literes raktérré alakul. A műszerfalnál a vonalvezetés is a tágasság érzetét erősíti, középen 8 vagy 10,25 colos képátlójú érintőképernyőt találunk – utóbbi hardveres navigációt is kínáló fejegységhez tartozik –, minden esetben van vezeték nélküli Android Auto- és Apple CarPlay-csatlakozási lehetőség. Elöl kettő, hátul egy USB-csatlakozó van kütyütöltésre.

A piaci bevezetésnél kétféle motort kínálnak a Hyundai Bayonhoz, az alapmotor az 1,2-es négyhengeres 84 lóerővel (120 Nm) és ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval, aminek az 1,0 literes T-GDi turbómotor az alternatívája. Ebből rögtön háromfélét kínálnak, van az egyszerű 100 lóerős (175 Nm) változat, aztán ugyanez 48V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészítve, a csúcsot a 120 lóerős (175 Nm), alapáron 48V-os lágyhibrid hajtással érkező változat jelenti. A turbómotorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hétfokozatú, dupla kuplungos váltót adnak.

A Hyundai szabadidő-autók közül elsőként a Bayon kínál a kézi kapcsolású váltóhoz fordulatszám-szinkronizálási funkciót, egészen pontosan a 7G-DCT dupla kuplungos váltónál mindig, míg a lágyhibrid kézi váltós modelleknél Sport üzemmódban aktív ez a funkció.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Kiderült, melyik gépjármű lett a 2021-es európai Év Autója

266 pontos eredménnyel nyerte meg a 2021-es európai Év Autója választást a Toyota kisautójának negyedik generációja.

Az egyébként a Genfi Autószalonnak helyet adó, jelenleg üresen álló vásárváros, a Palexpo területéről közvetítették a 2021-es európai Év Autója-szavazás végeredményének megállapítását. Mintegy háromnegyed óra alatt sikerült összeszámolni az egyes országokat képviselő zsűritagok szavazatait, és technikai problémába is belefutottak, amikor a gyárat képviselő Matt Harrison virtuális mása ugyan megjelent, de hangja már nem jutott el a közvetítésre.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.