Villanymotorral is kérhető a francia márka kompakt egyterűje

A villanymotorral szerelt Citroën ë-Berlingo WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága 280 km is lehet.

null

– A Berlingo elektromos változatának kifejlesztése során kettős célunk volt: egyrészt hogy megfelelő hatótávot biztosítsunk, másrészt pedig hogy ügyfeleinknek semmiféle kompromisszumot ne kelljen kötniük, hogy továbbra is maximálisan megélhessék fontos tevékenységeik teljes skáláját. Az ë-Berlingo a biztonság és a kényelem magasabb szintjét hozza el a felhasználók mindennapjaiba: a vezetés könnyed, sima és csendes, az utazás nem károsítja a környezetet, ráadásul a költségvetésre is tekintettel van. Ezek rendkívül fontos ügyfélelvárások ebben a szegmensben, amely a karosszéria formája miatt igen komoly kihívásokkal küzd mind CO2-kibocsátás, mind pedig fogyasztás tekintetében. Büszkék vagyunk arra, hogy a Berlingo, a kompakt egyterűek szegmensének megteremtője, az elsők között kínál elektromos alternatívát – nyilatkozta Laurence Hansen, a Citroën stratégiai és termékfejlesztésért felelős igazgatója.

Az ë-Berlingóban az elektromos hajtáslánc sem zajt, sem vibrációt nem kelt. Ezek a tulajdonságok társulnak ezentúl az olyan, már ismert kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a magas építésű ülések, a könnyű járású kormánykerék vagy a 10,8 méteres fordulókör. Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a meghajtó erőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 135 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Az ë-Berlingo szabadon behajthat a környezetvédelmi zónákba, az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral a hatótávja vezetési stílustól függően akár 280 km is lehet. A hatótáv növelése érdekében az ë-Berlingo hajtáslánca visszanyeri és újra hasznosítja a fékezés és lassítás során felszabaduló energiát. Az energiavisszanyerés hatékonysága úgy növelhető, ha a középkonzolon található, B jelzésű gombot megnyomjuk. Az akkumulátor az ülések, illetve a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így nem csökkenti az utastér méretét. Százalékban számított aktuális töltöttsége a műszerfalon jelenik meg, a számadat mellett fokozatosan erősödő fényjelzés is figyelmeztet a csökkenésre. Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia érvényes (a teljes kapacitás 70%-áig). 1 év vagy 20 ezer km után az átvizsgáláson az ügyfél igazolást kap az akkumulátor aktuális kapacitásáról. Az első év után a szerviz minden időszakos átvizsgálás és karbantartás során (azaz 2 évente, illetve 40 ezer km után) kiállítja az igazolást.

Citroën ë-Berlingo
Fotó: Flickr

A kompakt egyterűek igen praktikusak, de karosszériájuk nem kifejezetten aerodinamikus. Az elektromos technológia kifejlesztésének egyik legfontosabb célja e modellek esetében a környezeti hatások és az üzemeltetési költségek csökkentése – az elektromos meghajtású modellekben nem kell motorolajat, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, váltóolajat stb. cserélni. Karbantartásuk mintegy 30%-kal kerül kevesebbe, mint belsőégésű motorral szerelt társaiké, és üzemanyagköltségük is kifejezetten mérsékelt: az ë-Berlingo átlagos energiafogyasztása 100 km-en 18 kWh, ami kb. 3 € költséget jelent. Ráadásul az ë-Berlingót időzítve is tölthetjük, olyan időszakra programozva a töltés megkezdését, amikor az elektromos energia ára alacsonyabb. Ezzel párhuzamosan – ha az autó töltőn van – időzíthetjük az utastér hőmérsékletének beállítását is, aminek nagy előnye az, hogy az akkumulátor nem dolgozik erőltetetten az út első néhány kilométerén, amikor hagyományos esetben a motor még hideg.

A My Citroën alkalmazás segítségével okostelefonon vagy tableten a távolból is ellenőrizhetjük az akkumulátor töltöttségi szintjét és aktuális hatótávját, beállíthatjuk az időzített utastér-fűtést és a programozott töltést. Ezeket a funkciókat az autó érintőképernyőjén, az „Energie” menüponton keresztül is elérhetjük. A programozható funkciók az otthoni- és a gyorstöltés esetén is használhatók, a beállításokat pedig bármikor módosíthatjuk. A Citroën azzal is segíti ügyfeleit az elektromos átállásban, hogy személyre szabott töltési megoldásokat ajánl, beleértve a szükséges berendezéseket (standard vagy Green’Up aljzat, illetve Wallbox), valamint azok felszerelését akár otthon, akár a munkahelyen.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Ezzel a limitált szériával ünnepel a 45 éves Golf GTI

1976 nyarán dobta piacra a Volkswagen az első Golf GTI-t, amelyből 5000 példányt terveztek; ma már több mint 2,3 milliónál járnak.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.