Egy komfortos francia kompakt szabadidő-autó

Szabadidő-autóként is a kényelemre esküdött fel a francia márka csúcsmodellje.

null

A név kötelez! Aki Citroënt vásárol, egyedi külsőre, kényelemre és funkcionalitásra vágyik, jó áron. Bár nem a megszokott formában, de mindezt egy csomagban kínálja a mostantól SUV-karosszériával elérhető C5-ös. A kategóriaváltást ugyan a piaci trendek indokolták, a márkát ismét jó irányba terelő franciák ezt a lépést a tőlük elvárt, szokatlan módon tették meg. Hogy a kompakt szabadidő-autók tengeréből kitűnjön, a C5 Aircross karakteres formát kapott.

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Már ritkaságnak számít az aprólékosan kidolgozott, részletgazdag dizájn, amelyet semmivel sem lehet összetéveszteni, pedig három riválisával is közös műszaki alapokra is épül! Büszke lehet a PSA-konszern, hogy úgy tud költséghatékonyan DS 7 Crossbacket, Opel Grandland X-et és Peugeot 3008-ast gyártani, hogy látszólag semmi közös nincs egyik típusban sem. Ezzel a fantáziadús megjelenéssel elsősorban az újdonságokra nyitott fiatalokhoz szól a Citroën, a C5 Aircrossból csak úgy árad az életöröm.

Fantáziadús a műszerfal, ideális a vezetési pozíció
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tesztautó látványos, Volcano-piros színén kívül a Tijucakék az egyetlen élénk árnyalat a fehértől a feketéig terjedő skálán, cserében azokat is fel lehet dobni színes díszbetétekkel, akár a tetősín is lehet kontrasztos. Kompakt méreteit felnagyítják a nagyautós arányok, egy tömbből faragott hatást keltő felépítése masszív autót sejtet. Könnyű a beszállás, akárcsak a repülőkön, itt is előre került az extra kényelmet nyújtó első osztály. Ülései citroënes mércével is kényeztetőnek számítanak.

A 2015-ös C5 Aircross tanulmánytól fontos stíluselemeket örökölt a szériaváltozat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ennyire puha és kiváló méretezésű darabokat manapság kevés márka kínál, igaz, az ülőlapot nem mindenki találta elég hosszúnak, viszont a háttámla szélessége és a fejtámlák mérete is kifogástalan, akár a tartásuk, hosszabb távon is pihentető bennük az utazás. A hátsó sorban már kevésbé puhák az ülések, mégsem kényelmetlenek. Az egyterűekhez hasonlóan három, sínen csúsztatható darabból állnak, azoktól eltérően szűkre szabott a lábtér, különben tágas a belső és méretes a csomagtartó. Ebben a karosszériában nincs hely harmadik üléssornak, azt jelenleg csak a hosszabb Peugeot 5008-as nyújtja.

A karosszéria dőlése a C5 Aircrossban egyet jelent a kényelmes rugózással
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.