Nem kapott összkerékhajtást a koreai almárka első szabadidő-autója

2022 végéig 18 tagúra bővül a Hyundai N és N Line kínálata, most bemutatták az első szabadidő-autót, a 280-290 lóerős Kona N-et.

null

Jelentősen kibővíti az N almárkájának a kínálatát a Hyundai, a következő másfél évben összesen 18 tagúra bővül az N és N Line modellek száma.

„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról. Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója.

Bővül a cég „N” almárkája
Fotó: YouTube/Autó-Motor

A Kona N piacra dobásával beköszönt a sportos szabadidő-autók kora is, amely a személyautókhoz mérhető vezetési élményt ígér – persze lemondva a kapcsolás élményéről, hiszen az i30 N-nel ellentétben itt alapáron adják a nyolcfokozatú, duplakuplungos automatát, nincs hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó. A Kona N orrában a 2,0 literes, 280 lóerős turbómotor dolgozik, ami az N Grin Shift program aktiválásakor 290 lóerőre emelkedik pár pillanat erejéig, a maximális nyomaték 392 Nm. A rajtautomatikával 5,5 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra gyorsulás, a csúcssebesség 240 km/óra. Arról, hogy ne csak egyenesen, de kanyarban is gyors legyen az autó a részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik.

A teljes cikk ITT olvasható.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.