Újdonság, mégis ismerős a formavilág – Swace menetpróba

Egy újabb érdekes autóipari kooperáció zajlik le a szemeink előtt.

null

Egy újabb érdekes autóipari kooperáció tanúi vagyunk. A Suzuki és a Toyota 2017-ben kötött együttműködési megállapodást, amely több érdekességet is tartogat. A Toyota lengyelországi üzemében Suzuki-fejlesztésű erőforrásokat fognak gyártani, illetve az afrikai régióban a Suzuki Indiában gyártott modelljeit saját márkás típusokként forgalmazza majd.

A legfontosabb a magyar piac szemszögéből viszont az, hogy a Toyota Corolla Touring Sports, azaz kombi karosszériás kivitele Swace-ként jelent meg a Suzuki kínálatában.

Mivel a Corolla kombi és a Swace csak az emblémában és a lökhárítóban különbözik egymástól, jogosan merül fel a kérdés, hogy a két modell nem kannibalizálja majd egymást? A Suzuki szerint nem! A Corolla vásárlóközönsége nagyon stabil, vagyis inkább arra számítanak, hogy az SX-4 S-Crossból vagy Vitarából lépnek feljebb azok, akik egy tágas kombit szeretnének a már bizonyított öntöltő hajtáslánccal. A Swace a Corollával ellentétben kizárólag 1,8-as hibridként kerül gyártásba, a másik különbség pedig, hogy nincsenek GR Sport és szabadidő-autós beütésű Trek megfelelők. A Suzuki malmára hajthatja a vizet a sűrűbb kereskedői hálózat, a 3+7 éves garancia és persze az a tény is, hogy minimálisan olcsóbb a Corolla kombinál, a Swace 8 440 000 Ft-os kedvezményes ára 230 000 Ft-os árelőnyt jelent.

A lágyhibridek után most öntöltő hibriddel erősít a Suzuki Swace
Fotó: YouTube

Műszaki értelemben nincs nagy meglepetés, az 1,8-as szívó benzinmotor és a 3,6 kWh-s akkumulátorból táplált villanymotor összteljesítménye 122 lóerő. A hibrid rendszer működése mintaszerű, városi forgalomban halk és finom autó benyomását kelti az újdonság, fogyasztása pedig mindenféle erőlködés nélkül 5,0 liter környékén tartható. Ez azt is jelenti, hogy a kompakt kombik között kicsinek számító, 43 literes tank ellenére is megfelelő a hatótávolság. Persze aki a sportosságot, vagy mondjuk a turbós Vitarák és S-Crossok nyomatékát keresi, lehet, hogy kissé csalódni fog. Bár a Toyota évek óta tökéletesíti ezt a hajtásláncot, a gázadásra felbőgő motor nyugodt autózásra készteti a sofőrt.

Az úthibákat jól elnyelő rugózás és a kormányzás hangolása is rímel erre, ami helyénvaló is, hiszen mégiscsak egy praktikus kombiról van szó.

Négy felnőtt kényelmesen elfér a Swace-ben, a sík padló miatt a középen ülő utas lábának is jut elegendő hely, és az is fontos, hogy nem spórolták el a hátsó szellőzést sem. Az igazi bravúr azonban az, hogy a csomagteret kinyitva nem látszik, hogy hibrid hajtás dolgozik az autóban, ugyanis az akkucsomagot a hátsó üléspad alá rejtették. Az 596 literes raktér önmagában is bőséges, de az ülések lehajtásával 1,6 m3-esre duzzad a raktér – ügyes, ha ledöntjük a hátsó üléseket, a kalaptartót el tudjuk külön helyezni a padlóban. A támlák előrehajtása a csomagtér oldalfalában elhelyezett fülekkel is lehetséges, és persze azért is piros pont jár, hogy az oldalsó rekeszek mellett két fémpánt és akasztófülek segítenek a csomagok rögzítésében.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Suzuki

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.