A Caddy kap egy testvérmodellt a Tourneo Connect személyében

Hivatalosan is bemutatkozott a Ford Tourneo Connect új generációja, amely Volkswagen-alapon valósult meg.

null

Radikálisan csökken a konstrukciók száma a modul-egyterűek kategóriájában, mégis sok márka van jelen ebben a szegmensben – átmárkázással osztoznak egy-egy autón. A Ford és a Volkswagen közötti haszonjárműves együttműködés jóvoltából most a Caddy kap egy testvérmodellt a Tourneo Connect személyében, illetve pár héten belül a Transit Connect is bemutatkozik.

Fotó: Youtube

A Ford nem csak a márkajelzést cserélte le az autón, de az A oszlop előtti karosszériaelemeket is lecserélték, illetve a hátsó lámpa betétje és a csomagtérfedél formája is új lett. Ahogy azt már megismertük a Caddy-nél, két karosszériahossz közül lehet majd választani, felár ellenében lesz elérhető a harmadik üléssor, amelynek jóvoltából a családi autó kedvezményre is jogosult lehet a vásárló. Most egyébként csak a Tourneo Connect különleges változatait ismerhetjük meg, a szabadidő-autós körítésű Active modellt, a Sport változatot és a Titanium nevű csúcs-felszereltséget – Vignale kényeztetésre nem számíthatunk egy haszonjárműnél.

A haszonjárműves származásnak köszönhetően az utastér könnyen alakítható, még az anyósülés támlája is előredönthető szükség esetén, a hosszú karosszériában ilyenkor 3 méter hosszú tárgyakat lehet szállítani. Az első sor mögött a raktér hossza 2265/1913 mm, a második sor mögött 1452/1100 mm, a harmadik sor mögött 629/317 mm. Kiszerelt/ledöntött üléseknél egyébként 2,6 vagy 3,1 köbméter lehet a raktér maximális mérete. Könnyen takarítható, strapabíró gumi padlószőnyeg is választható, az utasok kényelmét pohártartók, USB-töltőpontos és tárolók könnyítik meg.

Alapesetben analóg műszerek kerülnek a kormány mögé és 8,25 colos képátlójú érintőképernyő középre – fizikai kapcsolók helyett menüből lehet vezérelni a funkciókat –, extraként elérhető 10,25 colos képátlójú vetített műszeregység és 10 colos képátlójú központi érintőképernyő. 

A motorkínálatban megegyezik azzal, amit a VW Caddy is kínál, tehát az 1,5 literes TSI (jelen esetben EcoBoost néven) 114 lóerős, a 2,0 literes TDI (jelen esetben EcoBlue néven) 102 vagy 122 lóerős, a feláras PowerShift váltó is a hétfokozatú DSG-egységet takarja. A Ford Tourneo Connect esetén újdonságnak számít, hogy a 122 lóerős dízelhez felár ellenében összkerékhajtás is választható, ehhez lehet kérni megerősített alsó védelmet is.

Az új Ford Tourneo Connect (és várhatóan a Transit Connect) 2022 elejétől lesz rendelhető az európai márkakereskedésekben, a kiszállítások pedig tavasszal indulnak.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.