Egy hónappal ezelőtt ismerhettük meg a Ford Fiesta átalakított változatát, és most már itt is van hasonló stílusban átrajzolt megjelenésű Focus is. Nagyobb méretű lett a hűtőrács, oda költözött a nagy méretű ovális márkajelzés, az egyes alváltozatok lökhárítói is a kisautón megismert díszeket viselik magukon.
Egy kicsit átalakul a modellkínálat, nincs többé Vignale felszereltség, de van X illetve Vignale nevű csomag, amivel a Titanium, Active és ST-Line modelleket lehet ellátni. Elérhető a Mustang Mach-E-ből ismert Sync4-es fejegység, amelyhez itt 13,2 colos képátlójú érintőképernyő tartozik (korábban 8 colos volt a központi kijelző). Könnyebb kezelhetőséget ígérnek az új felépítésű menüvel, új online szolgáltatások is elérhetőek.

A motorkínálat az 1,0 literes EcoBoost turbómotort jelenti, amely Magyarországon 125 lóerős teljesítménnyel lesz elérhető, ezenkívül ennek a motornak két, 48 voltos lágyhibrid rendszerrel kiegészített változata is lesz 125 és 155 lóerővel – ezekhez lehet rendelni az új, 7 fokozatú duplakuplungos váltót, amivel még többet lehet spórolni, hiszen a motorleállító már 12 km/órás tempónál lelövi a belső égésű motort. Az 1,5 literes EcoBlue dízel hazánkban 120 lóerős teljesítménnyel lesz elérhető, ehhez 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 8 fokozatú automatikus váltót adnak.
Továbbra is a kínálat része lesz a 2,3 literes turbómotorral szerelt Focus ST, a 280 LE/420 Nm teljesítményű motorhoz 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak, az X csomagnál ezt kiegészítik fordulatszám-szinkronizálással, de elérhető 7 fokozatú automatikus váltó is.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!