Furcsán szögletes villanyautókról álmodik a japán gyártó

A kínai piac kapcsán prezentálta a Honda az elektrifikációs stratégiáját, a HR-V villanymotoros változatát rögtön két néven is piacra dobják.

null

Amíg Európában már 2022-ben megvalósítja a kínálat teljes elektrifikációját a Honda, Kínában 2030-ra kerül erre sor. Igaz, addig is szép számmal dob piacra villanyautókat, kezdetnek például itt van az e:NS1 és e:NP1 – a HR-V villanyautóról van szó, előbbit a Dongfeng Honda, utóbbit a GAC Honda kínálja majd. Kétféle hajtást kínálnak, az alapmodell 184 lóerős lesz, a csúcsmodell 204 lóerős, utóbbihoz 64,4 kWh kapacitású akkumulátort adnak; a 4,3 méteres villanyautó saját tömege 2,1 tonna – áll az autómotor.hu cikkében.

A következő öt évben összesen 10 villanyautót dob piacra a Honda Kínában, ezek között lesz dedikált sportkocsi hátsókerékhajtással, sportlimuzin és szabadidő-autó is; a Honda mindkét kínai partnere dedikált villanyautó-gyárat épít 2024-re, az itt készülő járműveket exportálni is fogják. Akkumulátor terén a jelenlegi partner, a CATL-lel meglévő együttműködést mélyítik el.

Az új villanyautókkal párhuzamosan vezetik be az új modelleknél a Honda Sensing 360 elnevezésű vezetőtámogató rendszert, amelynél megnövelték a vizsgált terület nagyságát, a kamera mellett öt radart is beépítenek. Az ütközések megakadályozása a Honda célja, ennek érdekében például 2030-ban már az összes, a kínai piacon értékesített autójában ott lesz a Sensing 360-as rendszer, amely jelenlegi állapotában már 3-as szintű önvezetésre képes.

Mindez az újdonság kifejezetten a kínai piacra igaz, Észak-Amerikában a GM-mel kötött megállapodás alapján annak műszaki alapján dob majd piacra villanyautókat a Honda, jelenleg nem ismert, hogy ezek közül melyik jut el majd kontinensünkre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.