2005-ben vette fel a Force Motors nevet a korábban Bajaj Tempo néven ismert indiai cég, amelyben a Mercedes-Benznek is volt tulajdonrésze azáltal, hogy anno felvásárolta annak európai partnerét, a Tempo nevű haszonjármű-gyártót – olvasható az Autó-Motor cikkében. A partnerségnek köszönhető, hogy Indiában a nyolcvanas években gyártott Mercedes haszonjárművek mind a mai napig készülnek, a T1-es transzporter mellett a G-osztály technikáján alapuló Gurka típus – mindkettőben az OM616-os dízel dolgozik. Utóbbit most tették alkalmassá az Euro 6-nak megfelelő BS-VI-os károsanyag-kibocsátási előírásnak, úgyhogy két év újraindulhatott a Gurka gyártása.
Az eltelt hónapokat arra használták a fejlesztők, hogy frissítsék a lassan fél évszázados konstrukciót. Az utastérben sötétszürke színre váltottak a burkolatok és kárpitok, a második sorban már nem üléspad, hanem két karfás fotel található. A műszerfalra 7 colos képátlójú érintőképernyős fejegység kerül, a kormány már magasságában és mélységében is állítható.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: YouTube