Rögtön kétféle hajtással is megépül az olasz sportkocsi

Hat év fejlesztőmunkájának a gyümölcse a különleges Bermat GT.

null

A Bermat GT különlegessége, hogy annak csak a kifejezetten versenypályára optimalizált GT-Pista változata kap belső égésű motort, a GT elnevezésű utcai autó akkumulátoros-elektromos hajtást kap majd. Először, tehát 2022 első felében a GT-Pista változatot dobják piacra, a karbon monocoque vázhoz elöl-hátul alumínium gyűrődőzóna csatlakozik, a felfüggesztés nyomórudas. Az ülések mögé hosszában kerül beépítésre a 2,0 literes lökettérfogatú, kompresszoros négyhengeres, amelynek teljesítménye akár 406 LE/425 Nm is lehet – az FIA CN-kategóriájának megfelelő autóról van szó, van olyan versenysorozat, ahol például 325 lóerőre korlátozzák az erőt –, ez hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre.

Fotó: Flickr

A kényelmi extrák nélkülözése és a karbon karosszéria jóvoltából a saját tömeg mindössze 1100 kg, így a Bermat GT-Pista mindössze 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Elöl 380 mm-es tárcsákat és hatdugattyús nyergeket, hátul 355 mm-es tárcsákat és négydugattyús nyergeket használ a fékrendszer, a 19 colos OZ Racing felnikre elöl 245/645 R18, hátul 265/645 R18 méretű Pirelli DHB abroncsokat szerelnek.

Az utcai autó, ami Bermat GT névre hallgat, 2022 vége felé debütál, ez ugyanazt az alapot használja, mint a versenyautó, de itt az ülések mögé az akkumulátor kerül, és egy (hátra) vagy két (előre-hátra) villanymotor is hajthat; pontos számokat, azaz akkumulátor-kapacitást és teljesítményt majd később árulnak el.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.