Mindig szívesen ülök rá az Africára, különösen erre a 2021-es modellváltozatra. Magasabb szélvédő, alacsonyabb ülés – egyre jobban tetszik. Nem mintha eddig nem tetszett volna… (persze tudom, nem mindenki olyan kis ember, mint én a 177 centis magasságommal) És ami a lényeg: nem DCT váltós! Bár az utóbbi időben a DCT vezérlő szoftvere sokat javult, ehhez a motorhoz nekem jobban fekszik a lábváltó. Szóval volt néhány nap élvezkedés. A részletekért nézzétek meg a tavalyi és azelőtti, bővebb írásaimat, most ugyanaz volt a fíling, de megfejelve a kapcsolható váltóval – írja az Autó-Motor.
Tehát a lényeg: 102 lóerő, 105 Nm nyomaték, 6 fokozat, kb. 240 kg tömeg. Az ülés kicsit keskeny, cserébe jól leér a lábam megállásnál – ez így rendben van. Gyorsan tegyük hozzá, ami a képeken is látszik: nincs bukóvas, nincsenek dobozok – ezeket majd a vásárló veszi meg a motorra. Ezek nélkül kissé csorbul az élmény és kicsit kevésbé bátor az ember határhelyzetekben, mert nem szeretne betakarózni a géppel. Ez kissé drága lenne. És utálom hátizsákban vinni a cuccomat, pláne ilyen melegben. De az élmény megvolt, és az emlékek szépek. A Showa EERA elektronikus állítású futómű érdekes, nekem a leglágyabb beállítás tetszett a hétköznapi motorozáshoz, a többi kemény. De jó játék a beállítások között barangolni…
A kezelési útmutatóban ez olvasható: Amennyiben M+S jelzésű gumiabroncs került felszerelésre, akkor ne haladja meg a 160 km/órás (99 mph) sebességet! Nos, azon túl, hogy ez nem igazán magyarul van, az M+S az hóban és sárban használható gumiabroncs! Szóval világjáró! Én szóltam…
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: PappLaci és PappGeri