A Maven nevű tanulmánnyal jelezte előre a kínai Weltmeister márka, milyennek képzeli első személyautóját, a végül M7 néven a kereskedésekbe kerülő autónak már végeztek a hideg égövi tesztelésével. Ennek során egyfelől a 3 lézeres letapogatót, 7 nagy felbontású kamerát és számos radar- és ultrahangos érzékelőt használó önvezető rendszert tesztelték, másfelől a fűtés hatásosságát és annak energiafogyasztását optimalizálták.
-30°C-os külső hőmérsékleten 17 perc alatt fűti fel az utasteret a Weltmeister M7 – a lábaknál 33°C-os, a fejnél 22°C-os hőmérséklet – és kevesebb, mint 10 százalékkal dobja meg a fogyasztást a fűtés használata, egészen pontosan a normál körülmények között a NEDC-ciklus szerinti 700 km-es hatótávolságból még marad 560 km; az utastér mellett az akkumulátort is fűti a rendszer. Tesztelték a hidegben töltést is, a 30 százalékosra merült teleppel -30°C-on 12 órára leállítva a Weltmeister M7-est a 80 százalékos töltöttségi szint elérése villámtöltővel csak 30 percet vesz igénybe. Az autó teljes körű leleplezésére várhatóan még a tavasszal sort kerítenek, a sorozatgyártás pedig még az idén megindul - olvasható az Autó-Motor cikkében.
Borítókép: A kínai Weltmeister márka M7-es villanyautója 700 km feletti NEDC-hatótávval jön, -30°C-on is 560 km megtételére lesz képes – ígérik. (Fotó: AUTÓ-MOTOR)