Az Alan Mann Racing által készített könnyű építésű prototípusokra is szükség volt ahhoz, hogy világverő versenyautóvá váljon a Ford GT40 - írja az Autó-Motor magazin.
Az 1965-66-os években az Alan Mann Racing a Ford GT40 Mk I-esekből épített könnyű prototípusokkal versenyzett, és noha az autók nem értek kiemelkedő sikereket, az itt szerzet tapasztalatokat felhasználva épültek az Mk II-es gyári versenyautók, amelyek aztán 1966-ban megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Ezekre a manapság elfeledett autókra emlékeznek meg a most bejelentett Ford GT Alan Mann Heritage Edition-nel. Az eredeti versenyautókon használt egyedi vörös árnyalatra fényezik a karosszériát, amelyet arany és fehér grafikával és 16-os rajtszámmal egészítenek ki. Lakkozzák a karbon elemeket, így mindenhol látható a műanyag egyedi mintája, a légterelőkön és a felniken is, a Brembo féknyergeket pirosra festik. Az utastérben a látható karbon mellett fekete Alcantara kárpitot használnak, a díszvarrást piros és arany cérnával készítik és néhány helyen arany színt is lehet látni.
A Ford GT Alan Mann Heritage Edition a sorban hetedik limitált széria, azt nem árulták el, hány példányban készül.
Az Autó-Motor eredeti cikke IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Flickr