Bemutatták az új japán túramotort

Az Africa Twin váza és erőforrása köré építette vadonatúj túramotorját a Honda.

null

A japán márka valaha igazi túramotor-nagyágyúnak számított, a kínálat állócsillagának tartott Gold Wing mellett ott feszítettek a szalonokban a Pan European és a Deauville modellek is – olvasható az Autó-Motor cikkében. Azonban a piac átalakult és egyre inkább a túraendurók felé fordult a közönség, így aztán a jól csengő típusnevek szép lassan eltűntek a süllyesztőben. Koji Kiyono, az NT1100-as projektvezetője szerint éppen a Pan European és a Deauville mögött tátongó lyukat foltozza be az újdonság, amely egy high-tech, modern túramotor, méghozzá az Africa Twin alapjaira építve – a váz itt is az acélból készülő, dupla bölcső, csavarkötéssel rögzített alumínium segédvázzal.

 

Ahogyan a BMW-nél az 1250-es boxermotor az univerzális erőforrás, a Hondánál egyre inkább úgy tűnik, hogy az 1100-as sorkettes kapta ezt a szerepet. Az NT1100-ast is a jól ismert, nagy kéthengeres hajtja, sőt, a nemzetközi szaksajtó már tényként kezeli, hogy egy újabb típusban, a CB1100-as utódjában is ez a blokk dolgozik majd. A 106 lóerős, két kiegyensúlyozó tengelyes erőforrás tulajdonképpen minimális változtatásokkal (módosított sűrítési aránnyal) kerül a friss modellbe, csupán a kipufogórendszert és a légbeömlőket kellett hozzáigazítani az új konstrukcióhoz. Ahogyan az Africa Twinhez, úgy az NT-hez is elérhető a Honda 6 fokozatú, duplakuplungos váltója – 

több mint meglepő, hogy a konkurencia nem kínál még hasonlót sem. 

Ugyanakkor a jövevény nem büszkélkedhet elektromos futóműállítással, helyette egy viszonylag klasszikus rendszert használnak, a 43 mm-es fordított Showa villa rugóútja 150 mm. Hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez igazítani a futóművet, a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül állítható. Érdekesség, hogy a felnik keresztküllős szerkezetűek, vagyis az öntött ágak nem derékszögben, hanem átlósan kapcsolódnak a ráfhoz, aminek az az előnye, hogy csökkentik az úthibákból adódó rezgéseket. 

A magas szintű komfort amúgy is prioritás volt, ennek jegyében többek között egy 5 lépcsőben állítható plexivel vértezik fel az újdonságot.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Honda NT1100 (Fotó: YouTube)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.